قدس آنلاین: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بروز تنش در منطقه ازجمله میان روسیه و ترکیه خوشایند هیچ کس نیست.

بروز تنش میان روسیه و ترکیه خوشایند نیست

به گزارش  قدس انلاین، علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استرتزیک مجمع تشخیص مصلحت نظام  در جمع خبرنگاران  به تنش اخیر میان روسیه و ترکیه  اشاره کرد و افزود: ایجاد تردید در این منطقه حساس به هیچ وجه به مصلحت نیست و ما دو طرف روسیه و ترکیه را به آرامش دعوت می کنیم.
وی درباره حضور روسیه در سوریه تصریح کرد:این حضور  به دعوت دولت قانونی سوریه بوده و برای کمک به دولت و مردم سوریه در مقابله با تروریست ها است.
ولایتی حضور روسیه در سوریه کاملاً مشروع دانست و تاکید کرد: باید تمام کشورهای منطقه ازجمله روسیه و ترکیه و سایر کشورها از بروز تنش هایی که خوشایند هیچ کس نیست اجتناب کنند.
ولایتی اظهار داشت: ما توصیه اکید داریم که این نوع تنش ها حتماً در منطقه کاهش پیدا کند و تکرار نشود ولی این موضوع هیچ ارتباطی به مبارزه با تروریست هایی که علیه دولت و ملت سوریه می جنگند ندارد، تروریست هایی که از حدود پنج سال پیش فعالیت می کنند و دهها هزار نفر از مردم بی گناه سوریه را کشته و بیش از 10 میلیون نفر را آواره کرده اند.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله متحدان سوریه را روسیه دانست و ادمه داد: مبارزه علیه تروریسم و تروریست ها باید در داخل خاک سوریه توسط دولت و ملت این کشور و متحدان دولت سوریه صورت گیرد.
ولایتی در باره وضعیت مهاجران گفت: بدون تردید جمهوری اسلامی ایران از طریق مجامع بین المللی و سازمان هلال احمر و صلیب سرخ کمک های خود را همواره به مهاجران و پناهجویان ارائه کرده است همانطور که به یمن کمک ارسال کرده و سال ها آوارگان افغانستانی را پذیرفته است ودر زمان رژیم صدام نیز تعدادی از برادران و خواهران عراقی از آنجا آواره شده و مورد پذیرش ایران قرار گرفتند.
ولایتی در پایان افزود:هیچ کشوری را نمی شناسیم که به اندازه جمهوری اسلامی ایران با پناهجویان رفتار انسانی داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    فرصتی هست که ایران بتونه محصولات و خدمات که مورد نیاز روسیه هست و ایران در اون مزیت صادراتی داره رو به این کشور به جای ترکیه صادر کند ووقتش هست مسئولین از شعار وسیاست زدگی دست بردارند و در کنار وارد کردن تکنولوژی جدید از غرب و بهبود روابط با آن، کشورمون به سکوی صادراتی به غرب و شرق عالم تبد یل بشه و قطب علمی منطقه بشه و بجای اینکه روی هر محصول نام چین رو ببینیم اسم کشورمون باشه.