قدس آنلاین-ایلام: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای مقابله و جلوگیری از شیوع هرگونه بیماری در مرزها از آمادگی کامل برخوردایم.

مقابله با شیوع هرگونه بیماری در مرزها

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در فرودگاه شهدای ایلام در جمع رسانه های دیداری و شنیداری اظهار داشت: از سوی دانشگاه های علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر اقدامات و امکانات مطلوبی برای خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه مهیا شده است.

وی با بیان اینکه با استفاده از بروشورهای بهداشتی و درمانی حاوی نکات مفید، به زائران اربعین حسینی در خصوص رعایت مسائل بهداشتی در مرزها اطلاع رسانی و آگاه سازی مناسب صورت خواهد گرفت، افزود: هم اکنون گروههای متنوع بهداشتی - درمانی در مسیرهای مختلف منتهی به مرزها مستقر شده اند و برای مقابله با هرگونه شیوع بیماری با توجه به ازدحام جمعیت در مرزها، از آمادگی کامل برخورداند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ازدحام جمعیت زوار در مرز مهران به نسب دیگر مرزها اشاره کرد و بیان داشت: در این سفر وضعیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در این مرز بین الملی بیش از دیگر مرزها مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: برای مقابله و جلوگیری از  شیوع هرگونه بیماری در مرزها از آمادگی کامل برخوردایم.

گفتنی است، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در فرودگاه شهدای ایلام مورد استقبال استاندار و دیگر مسؤلان استانی قرار گرفت و بازدید از پایگاه های امداد و نجات دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر ایلام در مسیر تردد زوار و بازدید از بیمارستان امام حسین(ع) شهر مرزی مهران و پایانه این مرز، از اهم برنامه های دکتر قاضی زاده هاشمی در سفر به استان ایلام است.

لزم به ذکر است، مرز بین المللی مهران امن ترین و نزدیکترین مرز زمینی کشور است که در 95 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام واقع شده و کانون اصلی تردد زوار عتبات عالیات است و سال قبل بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر برای شرکت در آیین عظیم کنگره اربعین از این مرز عبور کردند و پیش بینی می شود که امسال بیش از 2 میلیون نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از این مرز عبور کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.