وقف از مهمترین نعمات دینی است که باعث افزایش برکات برای کشور و رفع محرومیت ها، توسعه و گسترش فرهنگ دینی در جامعه می شود.

ترویج فرهنگ وقف در جامعه موجب رفع محرومیت ها می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از «حوزه»، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار رئیس سازمان اوقاف کشور با تقدیر از فعالیت‌های این سازمان با اشاره به جایگاه وقف در اسلام گفتند: همه شیعیان باید به شکلی رفتار کنیم که مرضی رضایت حضرت ولی عصر(عج) باشد.

ایشان افزودند: وقف از مهمترین نعمات دینی است که باعث افزایش برکات برای کشور و رفع محرومیت ها و توسعه و گسترش فرهنگ دینی در جامعه می شود.

این مرجع تقلید بیان کردند: گسترش فرهنگ قرآنی و وقف از مهترین فعالیت هایی است که باید مد نظر باشد؛ پیامبر اکرم(ص) نیز از قرآن و اهل بیت(ع) برای هدایت مردم بهره گرفت و مردم را به این دو ترغیب کرد تا دین در جامعه گسترش پیدا کند.

معظم له بیان کردند: خوشبختانه امروزه شاهد آن هستیم که رغبت مردم به مسایلی چون وقف بیشتر شده است و برنامه هایی که تا حدودی متروک مانده بود، امروز با اطلاع رسانی درست به مردم می رسد وآنها نیز به این سمت ترغیب می شوند.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی خاطرنشان کردند: الگوهای بسیاری در اسلام برای امر وقف وجود دارد که بزرگترین آنها پیامبر و ائمه اطهار(ع) بودند که فعالیت های وقفی بسیاری انجام داده و کلمات گهرباری در این زمینه بیان کرده اند.

ایشان گفتند: اگر کسی در تاریخ تحقیق دقیقی انجام دهد متوجه می شود که این سنت در اسلام پس از پیامبر از سوی امام علی(ع) و امامان چه با رفتار و سیره و چه در کلام به ما رسیده است.

این مرجع تقلید بیان کردند: وقتی که با وقف می توانیم به کمک درماندگان و ضعفا برویم و این سنتی که از ائمه(ع) ما به جای مانده است را پاس داریم پس باید نسبت به ترویج این فرهنگ در جامعه کوشا باشیم تا مشکلات مردم جامعه اسلامی حل شود.

ایشان گفتند: یکی از عرصه هایی که حتما باید در تبلیغات مسئولان در زمینه وقف نمود بیشتری پیدا کند وقف کتاب و توسعه کتابخانه هاست که قطعا نقش مهمی در افزایش فرهنگ جامعه خواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.