وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روند ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی مهران مناسب رضایتبخش است.

ارائه خدمات بهداشتی به زائران در مرز مهران رضایتبخش است

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در جریان بازدید از پایانه مرزی مهران در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه ارائه خدمات بهداشتی درمانی به زائران اربعین حسینی هم اکنون و به نحو مطلوبی، از طریق دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر، شهرداری تهران و بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت در حال انجام است، اظهار داشت: در مسیر ارتباطی ایلام - مهران به فاصله هر 5 کیلومتر یک پایگاه امدادی هلال احمر و تعداد قابل توجهی اتوبوس و آمبولانس مستقر شده است و در حال انجام وظیفه هستند.

وی با اشاره به اینکه برای ارائه خدمات مطلوب به زائران، 5 درمانگاه نیز در پایانه مرزی مهران راه اندازی شده است، افزود: در این ایام 5 بیمارستان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، دانشگاه علوم پزشکی ایلام را همراهی و حمایت خواهند کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه کادر پزشکی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی همدان، اردبیل و شهید بهشتی نیز از امروز در مرز بین المللی مهران مستقر خواهند شد، بیان داشت: هم اکنون وضعیت ارائه خدمات بهداشتی درمانی در این مرز مناسب و رضایتبخش است اما باید برای بازگشت زائران در مرزهای سه گانه، آمادگی خود را مضاعف نماییم.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه در هنگام عزیمت زائرین به عتبات عالیات، همکاران ما اطلاعات لازم بهداشتی را از طریق بروشورهای سلامتی به زائران ارائه می کنند، یادآور شد: قطعاً در زمان بازگشت زائران به کشور، کنترل های شدید بهداشتی را به منظور مراقبت از خود زائران و سایر هموطنان را بعمل خواهیم آورد.

وی با تأکید بر اینکه اگر همکاران ما توجه و مراقبت بیشتری انجام دهند و مردم و زائران نیز همکاری مناسبی بعمل آورند، بدون شک در زمینه شیوع بیماری" وبا " جای هیچ گونه نگرانی وجود نخواهد داشت، تصریح کرد: به زائران عزیز توصیه می شود که صرفاً از آب های بسته بندی شده استفاده کنند و در خصوص سلامت و بهداشت مواد غذایی مصرفی خود نیز نهایت مراقبت را داشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ویروس بیماری" وبا " در مقابل سرمای هوا بسیار ضعیف است، خاطرنشان ساخت: نیروهای بهداشتی مستقر در مرزها و مسیرهای مواصلاتی با دقت کامل کنترل ها و مراقبتهای لازم بهداشتی را اعمال خواهند کرد اما زائران باید برای پیشگیری از هر گونه بیماری، بصورت مدوام دست و صورت خود را بشویند و بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنند.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه به منظور پیشگیری از بروز هر گونه مشکلی،  با همکاری و همراهی دیگر عزیزان در حوزه سلامت( هلال احمر، بسیج جامعه پزشکی و دیگر داوطلبان )، تا جایی که توان و امکانات داریم، زمینه ارائه خدمات بهداشتی به زائران را فراهم و مدیریت خواهیم کرد، گفت: از همگان انتظار می رود که همکاری، همراهی و مراقبت لازم را داشته باشند تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

گفتنی است مرز بین المللی مهران امن ترین و نزدیکترین مرز زمینی کشور است که در 95 کیلومتری جنوب غربی شهر ایلام واقع شده و کانون اصلی تردد زوار عتبات عالیات است و سال قبل بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر برای شرکت در آیین عظیم کنگره اربعین از این مرز عبور کردند و پیش بینی می شود که امسال بیش از 2 میلیون نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از این مرز عبور کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.