قدس آنلاین- لرستان : استاندار لرستان از اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار آزاد سازی قلعه فلک الافلاک خرم آباد خبر داد.

ابلاغ۲۰۰ میلیارد ریالی اعتبار برای آزاد سازی قلعه فلک الافلاک خرم آباد

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، استاندار لرستان در حاشیه جلسه رسیدگی به مصوبات سفر هیات دولت گفت: در رایزنی ها انجام شده مقرر شده بود این میزان اعتبار امسال ابلاغ شود که روز گذشته 110 میلیارد ریال از این میزان ابلاغ شد.

هوشنگ بازوند با بیان اینکه آزاد سازی حریم قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد ،اظهار داشت: نسبت به ابلاغ 90 میلیارد ریال اعتبار مابقی نیز قول مساعد داده شده و در صورت تخصیص این میزان، مجموع 200 میلیارد ریال به صورت یکجا هزینه خواهد شد.

وی آزاد سازی حریم قلعه تاریخی فلک الافلاک را از مطالبات مردم و مدیریت اجرایی استان دانست وعنوان نمود: در سفر ماه گذشته نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به استان ، قول مساعد در خصوص تامین اعتبار آزادسازی حریم قلعه داده شده و با پیگیری های انجام شده هم اکنون 200 میلیارد ریال در این خصوص ابلاغ شده است.

همچنین معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری نیز اردیبهشت امسال در سفر به خرم آباد گفت : حریم قلعه تاریخی فلک الافلاک در سال 94 به طور کامل آزادسازی می شود.

سعید شیرکوند در حاشیه کنفرانس بین المللی فرصت های سرمایه گذاری لرستان در جمع خبرنگاران افزود : با انجام مذاکراتی که با سپاه پاسداران و ارتش در زمینه ساختمان های این نهادها در حریم قلعه فلک الافلاک صورت گرفته است در سال 94 حریم این قلعه تاریخی آزاد می شود.

وی اظهار کرد :مشکلاتی در زمینه بناهای موجود در حریم قلعه وجود دارد که میراث فرهنگی سعی در رفع آنها داشته است و تعیین شده است که کدام بناها تخریب و کدامیک به دلیل ارزش تاریخی حفظ و باقی بماند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.