قدس آنلاین- تبریز:فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به نقش چشمگیر فعالیت مدرسه مموریال در تاریخ فوتبال منطقه گفت: پیشنهاد تبدیل این مدرسه به موزه ورزش و فوتبال اقدام به جا و مناسبی است که اجرای سریعتر این طرح را پیگیری خواهیم کرد.

تبدیل مدرسه «مموریال» تبریز به موزه ورزش و فوتبال

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  رحیم شهرتی‌فر در بازدید  از موزه فوتبال آذربایجان در غرب تبریز، این مجموعه را قدمی بزرگ در حفظ تاریخ و فرهنگ ورزش آذربایجان عنوان کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه آثار این موزه، برای جوانان و نسل‌های آتی نیز آموزنده و باعث افتخار خواهد بود، گفت: برای فرزندان و خانواده‌های عزیزان پیشکسوت ورزش فوتبال نیز یادگاری ارزشمند است که به صورت منسجم نتیجه زحمات پدران خویش را مشاهده می‌کنند.

شهرتی‌فر با اشاره به ثبت و نگهداری تاریخ فوتبال آذربایجان از اوایل سده 1300 در این مجموعه، موزه فوتبال آذربایجان را برگ زرینی در عرصه فرهنگ و ورزش کشور دانست و گفت: ایجاد این موزه الگوی خوبی برای دیگر استان‌ها و رشته‌های دیگر فرهنگی و ورزشی خواهد بود.

فرماندار شهرستان تبریز، با اشاره به نقش چشمگیر فعالیت مدرسه مموریال در تاریخ فوتبال منطقه گفت: پیشنهاد تبدیل این مدرسه به موزه ورزش و فوتبال اقدام به جا و مناسبی است که اجرای سریعتر این طرح را پیگیری خواهیم کرد.

به گفته ایوب نیکنام لاله، گردآورنده اشیا موزه فوتبال اذربایجان، اسناد و آثار موجود در این مجموعه بیانگر تقریبا یک چهارم از کل تاریخ فوتبال تبریز و آذربایجان است.

در بخش‌هایی از این موزه غرفه شهدای فوتبالیست، اولین کتاب قانون فوتبال ایران، اولین بلیط مسابقه فوتبال در کشور و ... نگهداری می‌شود.

همچنین لازم به ذکر است، همکاری با دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه تبریز برای انجام تحقیقات علمی ورزشی و انتخاب به عنوان موزه برتر در سه زمینه توسط ایکوم از جمله دستاوردهای موزه فوتبال آذربایجان است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.