رئیس بسیج اساتید کشور گفت: نقشه راه «تمدن نوین اسلامی» با همکاری اساتید دانشگاهی کشورهای اسلامی و از سوی بسیج اساتید تدوین می‌شود.

 نقشه راه «تمدن نوین اسلامی» تدوین می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، سهراب صلاحی در حاشیه در کارگاه تخصصی بسیج اساتید در دانشگاه فردوسی مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 45 هزار  از اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور عضو بسیج اساتید هستند.

رئیس بسیج اساتید کشور افزود: از برنامه‌های در دستور کار بسیج اساتید کشور در بعد کلان گفتمان‌سازی، تولید ادبیات و کارگاه سازی برای کمک به تبدیل ایران به یک قدرت بین المللی در حوزه علم، فناوری، اقتصاد، مدیریت و فرهنگی است.

صلاحی با بیان اینکه این اقدامات در پنج حوزه صورت می‌گیرد، عنوان کرد: همچنین بسیج اساتید در حوزه بین الملل تدوین نقشه  راه  تمدن نوین اسلامی برای ایجاد تمدن اسلامی با استفاده از اساتید مسلمان دانشگاه‌های جهان  اسلام را در ستورکار قرار داده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌هایی در زمینه ایجاد تحول در علوم انسانی از سوی بسیج اساتید مد نظر است،گفت: همچنین از سوی این قشر از بسیج شبکه جنگ نرم با حضور 4 هزار و 60 نفر از اساتید کشور تشکیل شده که نمونه این شبکه در سطح جهان وجود ندارد.

رئیس بسیج اساتید کشور با بیان اینکه اساتید عضو در شبکه جنگ نرم در سطح کشور اقدام به برگزاری کارگاهایی برای سایر اقشار بسیج  و دانشجویان می‌کنند،گفت: اعضای شبکه جنگ نرم فرصت‌ها و تهدیدهای  استانی را در زمینه جنگ نرم مشخص می‌کنند.

صلاحی تصریح کرد: درحال حاضر آموزش پیوست‌نگاران فرهنگی در 10 استان در حال اجرا است که در هر استان 120 تا 200 نفر در این حوزه شرکت کرده‌اند و به دنبال این هستیم این تعداد افزایش پیدا کند و تعداد 500 تا 1000 نفر پیوست نگار را ساماندهی‌ کنیم تا مطالبه به زمین مانده مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی، فنی و صنعتی که باید دارای پیوست فرهنگی باشد را تحقق بخشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.