قدس آنلاین- تبریز: وزیر بهداشت گفت: کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌ها، نهادی تاثیرگذار و ارزشمند است که به شکوفایی خلاقیت‌های فردی و سامان بخشیدن به اندیشه و تلاش‌های خود انگیخته دانشجویان در عرصه فرهنگ و هنر کمک شایانی می‌کند.

کانون‌های فرهنگی به شکوفایی خلاقیت‌های دانشجویان کمک می‌کند

به گزارش قدس انلاین از تبریز، سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همایش سراسری کانون‌های فرهنگی با عنوان «فصل نو، فصل همدلی» پیامی را صادر کرد.

 

 در این پیام  هاشمی که در سالن شایان مهر دانشگاه علم پزشکی تبریز در همایش «فصل نو، فصل همدلی» قرائت شد، آمده است: کانون‌های فرهنگی دانشگاه ها، نهادی تاثیرگذار و ارزشمند است که به شکوفایی خلاقیت‌های فردی و سامان بخشیدن به اندیشه و تلاش‌های خود انگیخته دانشجویان در عرصه فرهنگ و هنر کمک شایانی می‌کند.

در ادامه این پیام آمده است: از آن جمله می‌توان به اعتلای فرهنگی دانشگاه‌ها از طریق توسعه و تعمیق فعالیت‌های فرهنگی و هنری و گسترش روح مشارکت و همکاری جمعی اشاره کرد. همچنین افزایش شناخت دانشجویان نسبت به بنیان‌های فکری و فرهنگی، کشف و شکوفاسازی خلاقیت‌ها و استعدادهای دانشجویان و هدایت این توانمندی‌ها در عرصه فرهنگ سلامت و ترویج بهداشت عمومی در جامعه از عمده‌ترین قابلیت‌ها و کاربردهای فرهنگی دانشجویان است.

در پیام وزیر بهداشت خاطرنشان شده است: علاوه بر این موارد، کانون‌ها باید همزمان با پر کردن اوقات فراغت دانشجویان، برای افزایش مهارت‌های فرهنگی و اجتماعی‌شان برنامه داشته و در ایجاد فضای نشاط و شادابی در دانشگاه نقشی فعال ایفا کنند. اینجانب و همکارانم، مشارکت فعال دانشجویان در حوزه های فرهنگی و هنری را اصلی خدشه ناپذیر دانسته و بسترسازی برای این مشارکت در قالب کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی را به عنوان وظیفه پیگیری می نماییم؛ زیرا بر این باوریم که دانشجوی نمونه، انسانی چند بعدی است که علاوه بر انجام رسالت اصلی خود که علم آموزی است در سایر حوزه ها و به ویژه عرصه فرهنگ نیز باید فعال و نقش آفرین باشد، برگزاری سلسله نشست‌های کانون های فرهنگی با عنوان «فصل نو، فصل همدلی» نیز در راستای تحقق این اهداف طراحی شده است.

در ادامه بیان شده است: امیدوارم به برکت برگزاری این سلسله نشست‌ها، شرایطی فراهم شود تا دانشجویان با فعالیت‌ها و ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی آشنایی بیشتری پیدا کنند تا ان شاءالله در آینده نزدیک شاهد جهشی چشمگیر در حوزه فعالیت‌های مشارکت محور و مخاطب محور دانشجویان در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور باشیم؛ چرا که هدف نهایی از برگزاری این نشست‌ها آن است که عرصه برای فعالیت سالم و سازنده دانشجویان در حوزه‌های فرهنگی فراهم شود؛ حرکتی جدی از سمت فعالیت‌ها و رقابت‌های فرد محور به سوی فعالیت‌ها و رقابت‌های گروه محور در بستر کانون ها شکل گیرد و فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه به دست دانشجویان و متناسب با ذائقه شان انجام شود.

در پایان پیام وزیر بهداشت آمده است: در خاتمه، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری همایش «فصل نو، فصل همدلی» و به امید آن که این از نشست، راه را برای تقویت و تعامل بیشتر کانون های فرهنگی، هنری و آشنایی بیش از پیش دانشجویان با این گونه فعالیت ها هموار نماید، برای شما عزیزان در همه امور فردی و اجتماعی، آرزوی سربلندی و توفیق روز افزون می‌کنم.

گفتنی است، همایش فصل نو، فصل همدلی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز با حضور استاد داریوش ارجمند، هنرمند برجسته کشورمان برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.