معاون بهداری مرزبانی با اشاره به حضور ویژه تیم پزشکی مرزبانی در مسیر تردد زوار اربعین حسینی از استقرار سه پایگاه ثابت امداد پزشکی و چهار اکیپ سیار خدمات پزشکی خبر داد.

استقرار ۳ پایگاه ثابت امداد پزشکی توسط مرزبانی در مسیر تردد زوار

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایلنا، سرهنگ «دهدشت حیدری» با اعلام این خبر گفت: معاونت بهداری مرزبانی ناجا در راستای ماموریت‌های محوله و خدمات رسانی به هموطنان با حضور پر رنگ در سه مبادی مرزی، سه پایگاه امدادی ثابت را با ایجاد چادر امدادی و امکانات مورد نیاز پزشکی در استان خوزستان و ایلام مستقر کرده است.

وی افزود: همچنین این معاونت در جهت خدمات هر چه بهتر به زائران عتبات با در نظر گرفتن چهار اکیپ امدادی سیار در قالب تیم‌های واکنش سریع، متشکل از پزشک، پزشک یار و آمبولانس مجهز در مسیر تردد زوار، آماده ارائه خدمات رسانی امدادی است.

بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، معاون بهداری مرزبانی ناجا ادامه داد: نظارت ویژه و مستمر در تامین آب شرب و سالم بهداشتی در طول مسیر زوار، نظارت بهداشتی بر اماکن طبخ و توزیع مواد غذایی، نظارت بر خوابگاه‌ها و اقدام به سم پاشی جهت دفع حشرات موذی، نظارت و بازدید مستمر از واحد‌های تابعه جهت آمادگی و خدمات پزشکی و امدادی، از عمده وظایف این معاونت در مسیر‌های حرکت زائران در مرزهای غربی می‌باشد.

حیدری تصریح کرد: در جلسات متعدد و هماهنگی توسط بهداری مرزبانی با بیمارستان‌های منطقه، بیمارستان‌های سپاه، ارتش و نیز دانشگاه علوم پزشکی تفاهم نامه همکاری امضاء شده است.

وی گفت: بهداری مرزبانی در راستای اقدامات پیشگیرانه و محافظتی جهت جلو گیری از شیوع بیماری‌های بومی و فصلی، نسبت به اجرای طرح واکسیناسیون آنفلوآنزای فصلی اقدام کرده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.