قدس آنلاین- تبریز:امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمنان برای نفوذ در بدنه کشور نقشه‌های متعددی دارند از جمله این توطئه‌های نفوذ و ورود به مجلس قانونگذاری است و به دنبال جدایی مجلس از ولایت‌فقیه و انقلاب هستند.

نفوذ عظیم دشمن به مجلس/ محکومیت دولت آذربایجان در حادثه تاسفبار نارداران

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره)، خیانت در اموال عمومی، رشوه و ارتشا، رانت‌خواری، تصرف در اموال بیت‌المال را از جمله منکرات اقتصادی نام برد و افزود: تخلف از قوانین هم منکر سیاسی و شرعی است.

 

وی با بیان اینکه تخلف به هیچ وجه جایز نیست، گفت: سلیقه اشخاص ملاک نیست بلکه قانون معیار است وقتی شورای نگهبان مصوبه را تایید کرد قانون بوده و به هیچ وجه تخلف در این زمینه جایز نبوده و جزو منکرات سیاسی محسوب می‌شود.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: بعد از 36 سال از عمر انقلاب اسلامی مجلس در حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر قانونی را مصوب کرده و این قانون باید به نحو احسن اجرا شده تا شاهد کاهش مفاسد در جامعه باشیم.

وی با بیان اینکه مردم خواهان اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر هستند، تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای سایر فرامین است.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اربعین حسینی و تسلیت به تمام مسلمانان جهان و عاشقان اهل بیت(ع)، اظهار داشت: همه ساله خصوصا در سال‌های اخیر جمعیت فوق‌العاده و بی‌نظیری از عاشقان حضرت سیدالشهداء(ع) برای زیارت حضرت امام حسین(ع) به کربلای معلی مشرف می‌شوند و اجتماع این زوار در کشور بحران زده عراق و در چند کیلومتری داعش، پذیرایی شبانه‌روزی زائران، اخذ ویزا با آن همه مشکلات و تراکم جمعیت که برای همه مردم جهان و غیرمسلمانان شگفت‌آور است.

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه پاسداشت اربعین عامل وحدت و انسجام شیعیان است، گفت: روزنامه ایندیپندنت نوشته است بزرگترین مراسم شیعیان جهان مراسم اربعین حسینی است باید این حسین را شناخت حسین درس مبارزه با ظلم و ایستادگی در برابر آن را یادآوری کرد.

وی تصریح کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی دارای برکاتی است که در روایات دینی نیز به آن تاکید شده است و آمده است که هر کسی که به قصد زیارت امام حسین(ع) از خانه‌اش خارج شود خداوند متعال به ازای هر قدمش یک ثواب نوشته و یک گناهش را می‌بخشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: در حالات برخی از بزرگان نوشته شده است که این بزرگان به طور متعدد با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) مشرف شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این زائران که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) می‌شتابند، حامل این پیام هستند که ابن رسول‌الله ما پیرو مرام شما و پیرو ظلم ستیزی هستیم.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس، گفت: آیت‌الله مدرس یکی از مردان بزرگ و کم نظیر الهی در ایران بود که در تاریخ اختناق رضاخانی که قلم‌ها شکسته و زبان‌ها بسته شده بودند از نشر معارف و حقایق خودداری نکرده و به دفاع از اسلام و آرمان‌های اسلامی به پا خواست.

وی افزود: آیت‌الله مدرس دارای شهامت و شجاعت بزرگی بود که منجر به اتحاد دین و سیاست شد که امام راحل(ره) این جمله ایشان را به طور مکرر بیان کرده و بر تفکیک ناپذیری دین و سیاست تاکید می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مجلس دارای جایگاه بسیار رفیعی بوده و در راس امور است و باید برای تحقق آرمان‌های اسلامی و انقلابی تلاش کند.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه استکبار و دشمنان برای نفوذ در بدنه کشور نقشه‌های متعددی دارند از جمله این توطئه‌های نفوذ و ورود به مجلس قانونگذاری است، گفت: می‌خواهند مجلس با ولایت و انقلاب فاصله بگیرد پس باید انسان‌هایی انتخاب شوند که از هر جهت شایسته باشند و به حمدالله مردم آگاه و با بصیرت هستند و می‌دانند چه کسانی را به مجلس بفرستند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به بیانات امام خامنه‌ای در دیدار با فرماندهان بسیج، گفت: ایشان ضمن قدردانی از بسیجیان عزیز، بسیج را پدیده مبارک دانستند و افزودند کسانی که بسیج را تخطئه می‌کنند دانسته و نادانسته بسیج را تخریب کرده و پروژه نفوذ را تکمیل می‌کنند.

ایشان با اشاره به نفوذ فردی و نفوذ شبکه‌ای و جریانی، گفتند: تندرو نامیدن بسیج اشتباه است، چرا که همین‌ها از کشور دفاع می‌کنند و دشمنان این مرز و بوم از بسیجیان هراس دارند که فکر حمله را هم نمی‌کنند.

خطیب جمعه تبریز، افزود: روحیه استکبارستیزی و تفکر بسیجی در همه ملت ایران متجلی است و اجازه نفوذ به بیگانگان و دشمنان هیچ وقت داده نخواهد شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری با تاکید بر استفاده از نیروهای انقلابی مومن و بسیجی و اقتصاد مقاومتی دارند، که این رهنمودها باید محقق شود.

نماینده امام خامنه‌ای در آذربایجان‌شرقی، گفت: سران و مسئولان رده بالای کشورهای صادرکننده گاز در تهران جمع شدند و امام خامنه‌ای دیدارهایی را با روسای جمهور این کشورها داشتند و آقای پوتین بدون تشریفات و بلافاصله به دیدار امام خامنه‌ای شتافتند و جلسه‌ای دو ساعته با ایشان داشتند که در خصوص مسائل منطقه‌ای و آمریکا گفت‌وگو کردند.

وی با بیان اینکه روسیه تاکنون خوب به میدان آمده است، گفتند: نقشه بلندمدت آمریکا در منطقه به ضرر تمام کشورهای منطقه خصوصا ایران و روسیه تمام خواهد شد که باید جلوی آن گرفته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: بیانات امام خامنه‌ای و آقای پوتین بازتاب بسیار گسترده‌ای داشت و ان‌شاالله مفید خواهد بود.

مجتهد شبستری با اشاره به درگیری پلیس جمهوری آذربایجان با مردم نارداران، گفت: همانطوری که شب گذشته در اخبار اعلام شد درگیری بین مردم و پلیس آذربایجان از قرار نقل‌ها چندین کشته و زخمی به دنبال داشته است و مردم نارداران در محاصره‌اند.

امام جمعه تبریز گفت: این وضع مناسب کشوری که دارای مردم مسلمان است نبوده و ما نمازگزاران ضمن محکوم کردن این حادثه تاسف‌بار از دولت آذربایجان می‌خواهیم تا به جای زندانی و بازداشت مردم و روحانیون، شیوه تعامل و مسالمت‌آمیزی را با مسلمانان آذربایجان به کار گیرند.

مجتهد شبستری اظهار داشت: به بازماندگان افرادی که در حادثه آذربایجان از دنیا رفتند تسلیت عرض کرده و امیدواریم تا چنین مسائلی بار دیگر به وجود نیاید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.