ساری – خبرنگار قدس آنلاین : رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از خالی بودن ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت‌ مرغداری‌های استان خبر داد.

۴۰ درصد ظرفیت‌ مرغداری‌های مازندران خالی است

به گزارش قدس آنلاین از ساری ، دلاور حیدرپور درهمایش مدیریت تولید درواحدهای مرغداری گوشتی در سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، با اشاره به اینکه در یک سال گذشته فراز‌ و‌ نشیب‌های فراوانی در بحث تولید گوشت مرغ و جوجه ‌ریزی در استان داشتیم ، افزود : آمادگی داریم تمام اختیارات کار را در این بخش به اتحادیه مرغداران واگذار نماییم و همه سیاست‌گذاری‌ها را در اختیار این اتحادیه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه به دنبال صادرات گوشت مرغ هستیم ، اضافه نمود : سال گذشته 80 هزار تن مرغ صادر و امسال نیز 150 هزار تن مرغ و تخم‌مرغ به کشورهای همسایه نیز صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با ذکر این نکته که حضور در بازارهای جهانی نیازمند رقابت کیفی و قیمتی است و تمامی تلاش ما برای ورود به بازارهای جدید است ، ادامه داد: تولیدکنندگان باید 10 تا 15 درصد کمتر از ظرفیت جوجه‌ ریزی داشته باشند تا جلوی خسارت گرفته شود.

حیدرپور با بیان اینکه باید میزان جوجه‌ ریزی‌ها در استان کنترل شود و تولید‌کننده مرغ باید آینده ‌نگر باشد ، خاطرنشان کرد: برای کنترل بازار سقف جوجه ‌ریزی در مازندران در هر دوره 7 میلیون قطعه تعیین شده است که در صورت جوجه ‌ریزی بیشتر از سقف در نظر‌ گرفته شده ، شاهد افزایش تولید و رکود بازار خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته صدور مجوز جدید برای احداث مرغداری ممنوع شده است، گفت: مجوز برای توسعه واحدهای مرغداری و افزایش ظرفیت داده نمی‌شود و مرغداری‌هایی که پروانه داشته و نسبت به احداث و بهره‌ برداری اقدام نکرده‌اند ، تمدید نخواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد : ماه‌های فروردین و اردیبهشت کشش بازار کم است پس باید مدیریت در تولید گوشت مرغ و عرضه به بازار را انجام دهیم.

حیدرپور با بیان اینکه خریداری گوشت مرغ باید براساس دستورالعمل باشد و با قیمت 4100 تومان به دست مرغدار برسد ، گفت:  دولت به هیچ ‌وجه تمایل به دخالت در کار اتحادیه مرغداران ندارد ضمن اینکه حمایت و پشتیبانی را بر‌عهده خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمت به واحدهای غیرمجاز صورت نمی‌گیرد ، تاکید نمود : هرواحدی که شرایط دریافت پروانه را دارا می باشد باید به دنبال دریافت پروانه بهره‌ برداری باشد در غیر این صورت با همکاری دستگاه قضایی تعطیل و پلمپ خواهند شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.