ساری – خبرنگار قدس آنلاین : مدیر امور طیور جهاد کشاورزی مازندران از وجود ۴۵۰‌ هزار کلنی سنتی و مدرن در استان خبر داد و گفت : ۴ میلیون و ۹۰۸ هزار کیلوگرم عسل در مازندران تولید می‌شود.

تولید ۴ میلیون کیلوگرم عسل در مازندران

به گزارش قدس آنلاین از ساری ، محمد‌علی یداللهی افزود : تنوع فلور گیاهی شهد‌زا در مناطق مختلف مازندران و اختلاف ارتفاع سبب شد این گیاهان با فاصله زمانی مطلوبی از یکدیگر شروع به گلدهی کنند بطوریکه اغلب زنبورداران با آگاهی و تجربه در این زمینه ، با کوچ زنبورستان‌ها به مناطق مختلف دشتی ، جنگلی و کوهستانی بهره برداری بهنگام و خوبی دارند که منجر به تولید انواع مختلف عسل در سطح استان می‌شود.

وی یادآور شد : مهم‌ترین گیاهان شهدزا درمازندران شامل گیاهان کشت شده مانند کلزا، پنبه، آفتابگردان، یونجه، شبدر و گیاهان باغی شامل مرکبات ، باغ‌های سیاه ریشه و گیاهان کوهستانی و خودرو می باشد.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه 5398 زنبوردار در استان مشغول فعالیت در زمینه پرورش زنبور عسل هستند ، خاطرنشان نمود : از این میان ، 2678 زنبوردار دارای تحصیلات دانشگاهی  می باشند.

یداللهی افزود : 456 هزار کلنی زنبور عسل در استان وجود دارد که از این تعداد 454 هزار و 352 کلنی به صورت مدرن و یکهزار و 965 کلنی به صورت سنتی و بومی نگهداری می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.