معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به ویدئویی در دو روز گذشته در برخی شبکه‌های اجتماعی با عنوان ضیافت اشرافی دولت برای سران شرکت کننده اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز منتشر شد، گفته است افرادی آگاهانه با پخش برخی فیلم‌ها به مردم دروغ می‌گویند.

افرادی آگاهانه با پخش برخی فیلم‌ها به مردم دروغ می‌گویند

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، پرویز اسماعیلی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: سال گذشته و در شهریور 93 (11 و 12 سپتامبر 2014) چهاردهمین اجلاس سران کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری های شانگهای در شهر دوشنبه پایتخت کشور تاجیکستان برگذار شد. دکتر روحانی نیز به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس حضور داشت.

طی روزهای گذشته در برخی شبکه‌های اجتماعی خاص، تصاویر ویدیویی منتشر شد که در آن با عبارات توهین‌آمیز و تحریک کننده‌ای ادعا شده بود؛ تصاویر مربوط به میهمانی و ضیافت اشرافی و پر خرج دولت از سران شرکت کننده در سومین اجلاس سران مجمع صادرکنندگان گاز در تهران (2 آذر 94) و از جمله ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه است.

فیلم مذکور، اتفاقا در هیچ یک از رسانه‌های کشورمان تولید نشده بود و حتی یک ایرانی هم در آن دیده نمی‌شود. بلکه قبلا در سایت‌های متعلق به کشور میزبان (تاجیکستان) منتشر شده بود.

پیداست افرادی آگاهانه با اهداف و اغراض سیاسی؛ هم دروغ منتشر می‌کنند و هم مردم را فریب می‌دهند تا آنها را علیه رئیس‌جمهور و دولت تحریک کنند. تکلیف این عده روشن است و بر آنها حرجی نیست که 'دروغگو دشمن خداست.'

گروه دومی هم هستند که گول ظاهر یا عناوین و ادعاهای ارزشی گروه اول را می خورند و چه بسا از روی حساسیت‌هایی که در جای خود ارزشمند و صحیح است؛ بدون تحقیق و یا حتی کوچکترین تامل و بررسی، همان تصاویر و عبارات را در سایر شبکه‌های اجتماعی و مجازی باز نشر می‌دهند.

این گروه دوم نیز که محترم هستند و بسیاری از آنها دلدادگان ارزش‌ها و آرمان‌های واقعی انقلابند؛ البته باید توجه کنند که مسئولند:《لاَ تَقْفُ مَا لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ کُلُّ أُولئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْؤُولاً》. (سوره مبارکه اسراء آیه 36) 《و از چیزی که بدان علم نداری (در مرحله اعتقاد و گفتار و عمل) پیروی مکن، زیرا گوش و چشم و دل، هر یک مورد سؤال قرار خواهند گرفت (از آنها درباره کارهای شان می پرسند).》

ایمان و رستگاری، تنها نتیجه عقلانیت، بصیرت و اخلاق اسلامی است، شهید بهشتی (ره) می‌گفت از نردبان دروغ نمی‌توان به بام سعادت رسید، حواسمان باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.