قدس آنلاین: قرآن کریم کتاب ارزشمندی است که آیات آن راهگشای بشر در زندگی دنیا و آخرت می باشد، کتابی که گاه در کنج عزلت قرار گرفته و با وجود آثار قابل توجه دنیوی و اخروی آن مورد غفلت قرار می گیرد؛ آثاری که اگر خواننده از آن مطلع گردد لاجرم تلاوت روزانه قرآن را پیشه خود خواهد ساخت.

افرادی که  نزد خدا یك دعاى مستجاب دارند!

به گزارش قدس آنلاین، در این باره كلینى با سند خود از بشر بن غالب اسدى، از امام حسین بن على (علیه‏السلام) نقل ‏كرده است كه فرمودند: هركس ایستاده در نماز خود، یك آیه از كتاب خدا را بخواند، در برابر هر حرفى، پاداش صد كار نیك، برایش نوشته مى‏شود و اگر آن را در غیر نماز بخواند، خدا در برابر هر حرفى، اجر ده كار نیك، براى او مى‏نویسد. پس اگر خاموش باشد و با توجّه، گوش به قرآن بسپارد، در برابر هر حرفى، پاداش یك حسنه دارد و اگر قرآن را در شب به پایان رساند، فرشتگان خدا تا هنگام صبح، براى او طلب رحمت كنند و اگر آن را در روز تمام كند، ملائكه نگهبان تا شب، بر او درود مى‏ فرستند و چنین كسى، نزد خدا یك دعاى مستجاب دارد و این ختم قرآن، براى او از آنچه میان آسمان و زمین است، بهتر خواهد بود.
بشر گفت: عرض كردم: این، پاداش كسى است كه همه قرآن را بخواند. امّا كسى كه همه را نمى‏ خواند، چگونه است؟. حضرت فرمود: اى برادر اسدى! همانا خدا بخشنده، با عظمت و بزرگوار است. هرگاه كسى از قرآن هر چه را كه مى‏تواند، بخواند؛ خدا همان پاداش را به او عطا مى‏ كند.
1-کلینی، الكافی، ج2: 611.
2-شیخ حرعاملی، وسائل الشیعة، ج 4: 841 .
3-فیض کاشانی، المحجة البیضاء، ج 2: 221.
4-حلی، عدّة الداعی: 269.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.