رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: ۲۵۰ هزار میلیارد ریال در هشت ماهه اول امسال برای تحرک بخشی به اجرای پروژه‌های عمرانی کشور پرداخت شده است.

پرداخت ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های عمرانی

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت در نشست پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان خاطرنشان کرد: ۱۸ هزار و ۵۲۷ میلیارد تومان از این مبلغ از محل اعتبارت تملک دارایی سرمایه‌ای و مابقی نیز از ماده ۱۰ و۱۲ و دیگر منابع خزانه برای تحرک بخشی به اجرای پروژه‌های عمرانی کشور پرداخت شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه سیاست اعلام شده از سوی رئیس جمهور و دولت مبنی بر اجرای تعهدات سفر به استان‌ها بسیار روشن است، تصریح کرد: اعتبارات سفر‌ها در زمان خاص و متناسب با آن پروژه به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص پیدا می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشورافزود: میزان اعتبار پیش‌بینی شده برای پروژه‌های سفر رئیس جمهور در امسال و سال ۹۵ را تأمین خواهیم کرد تا تعهدات در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

نوبخت با اشاره به تأکید مستمر رئیس جمهور درخصوص به بهره‌برداری رسیدن راه‌آهن قزوین رشت تا پایان سال ۹۵ افزود: تخصیص ۶۰درصدی اعتبارات ساخت این پروژه در نیمه نخست سال نشان از عزم و اراده دولت برای بهره برداری از راه آهن گیلان است.

وی گفت: آثار تکمیل این پروژه بزرگ تا آستارا فقط مربوط مردم گیلان و کشور نیست بلکه باعث تکمیل کریدور شمال جنوب خواهد شد و بر اقتصاد منطقه تاثیر گذار است.

استاندار گیلان نیز در این نشست گفت: تاکنون ۵۳ درصد از اعتبارات مصوب سفر دولت به استان تخصیص یافته است.

محمدعلی نجفی گفت: از مبلغ ۷۹۶ میلیارد تومان اعتبارات مصوب تاکنون ۴۱۹ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تکمیل راه آهن قزوین- رشت یکی از مهم‌ترین مصوبات سفر می‌باشد افزود: زیرسازی این راه آهن هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت کار دارد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: ریل گذاری راه آهن از مسیر رشت به زودی آغاز می‌شود.

غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس در این نشست گفت: از مدیران دستگاه‌های اجرائی استان خواستارم تا فهرستی از پروژه‌های با پیشرفت بالای ۸۰ درصد استان تهیه نمایند تا در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نسبت به اختصاص بودجه به آنان بازنگری صورت گیرد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.