راه آهن روسیه یک قرارداد ۱.۲ میلیارد یورویی با راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای برقی کردن یک خط ریلی که شمال ایران را به منطقه مرزی این کشور با ترکمنستان متصل می کند امضا کرد.

روسها راه آهن شمال ایران را برقی می‌کنند

به گزارش قدس انلاین به نقل ازپایگاه خبری ریلوی تکنولوژی، شرکت آر زد دی اینترنشنال، یکی از شرکت های تابعه راه آهن روسیه یک قرارداد 1.2 میلیارد یورویی با راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای برقی کردن یک خط ریلی که شمال ایران را به منطقه مرزی این کشور با ترکمنستان متصل می کند امضا کرد.

شرکت آر زد دی اینترنشنال، طراحی، تامین مواد اولیه و تجهیزات و برقی کردن این خط ریلی را که 203 کیلومتر آن از مناطق کوهستانی می گذرد انجام خواهد داد.

علاوه بر ساخت ایستگاه های برق و خطوط انتقال برق در طول مسیر 495 کیلومتری گرمسار-ساری-گرگان-اینچه بورون، این پروژه از طریق وام پرداختی دولت روسیه به ایران تامین مالی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری ریلوی تکنولوژی،این پروژه همچنین شامل ساخت تمام لوکوموتیوهای برقی در ایران و ساخت 32 ایستگاه و 95 تونل است. انتظار می رود این پروژه در طول 3 سال تکمیل شود.

محسن پور سید آقایی، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: «اجرای این قرارداد موجب افزایش ظرفیت حمل مسافر خواهد شد و ظرفیت ترانزیتی ما را به 8 میلیون تن خواهد رساند.»

«با اجرای این قرارداد، علاوه بر برقی شدن این خط، تونل های واقع در مسیر نیز بزرگتر خواهند شد و واگن های روسی و سایر واگن های ترانزیتی قادر خواهند بود از آنها عبور کنند.»

«به طور کلی، ما شاهد ایجاد یک خط ریلی مدرن و برقی در شمال کشور خواهیم بود.»

پس از تکمیل این پروژه، خط ریلی مذکور به ترکمنستان و قزاقستان نیز امتداد خواهد یافت و کشورهای آسیای میانه را به خلیج فارس متصل خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.