مسکو در چارچوب ادامه واکنش به اقدام سه شنبه گذشته آنکارا در ساقط کردن جنگنده سوخو ۲۴ روسی بر فراز سوریه، از آغاز سال ۲۰۱۶ نظام سفر بدون روادید با آنکارا را لغو خواهد کرد.

روسیه نظام سفر بدون روادید با ترکیه را لغو می کند

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا، «سرگئی لاوروف»» امروز (جمعه) در نشست خبری با «ولید المعلم» همتای سوری خود گفت: لغو قرار داد سفر بدون روادید بین دو کشور، یک تصمیم داخلی نیست، بلکه تهدید های امنیتی بسیار واقعی است و با احساس مسئولیت از آغاز سال آینده میلادی این نظام لغو خواهد شد.
هر سال حدود سه میلیون گردشگر از روسیه به ترکیه می روند که برای این کشور سالانه بیش از هشت میلیارد دلار در آمد ارزی دارد و قطع آن می تواند، هزاران شاغل در مناطق گردشگری این کشور به ویژه آنتالیا را بیکار کند.
روسیه پس از ساقط شدن هواپیمای جنگی خود توسط ترکیه، مذاکرات برنامه ریزی شده سران و وزیران خارجه و نشست شورای راهبردی دو کشور در استانبول را لغو و همکاری های نظامی آنکارا و مسکو را متوقف کرده است.
وضع مجموعه از تدابیر محدود کننده اقتصادی و گمرکی در قبال واردات از ترکیه، توقف اجرای طرح های سرمایه گذاری در خط لوله گاز ترک و نیروگاه اتمی اق قویو و توصیه منع سفر به ترکیه نیز دیگر اقدامات مسکو است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.