دلارام عظیمی: با توجه به اینکه قرارداد پپ گواردیولا، مربی بایرن مونیخ ژوئن آینده به اتمام می‌رسد و او هنوز قرارداد جدیدی با باواریایی‌ها منعقد نکرده،

آخرین روزهای «پپ» در مونیخ

احتمال جدایی او از این تیم به اوج رسیده و از حرف‌های مدیران باشگاه هم این طور برداشت می‌شود که گواردیولا فصل آینده در بوندسلیگا نخواهد بود.

رئیسان بایرن از مدت‌ها پیش گفته‌اند که تا پایان سال 2015 در مورد آینده گواردیولا به رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌کنند و رومنیگه هم این هفته اعلام کرده که بعد از دیدار با هانوفر در روز 19 دسامبر، ملاقاتی با گواردیولا خواهد داشت و نتیجه آن را به اطلاع همگان خواهد رساند.

رومنیگه در پاسخ به پرسش‌های متعدد خبرنگاران در مورد آینده گواردیولا حتی به وداع دردناک بکن باوئر از بایرن مونیخ اشاره کرد. زمانی ‌که قیصر تصمیم گرفت به کوسموس پله بپیوندد: «سال 1977 فرانتس به نیویورک رفت. روزنامه‌ها نوشتند که دنیا برای بایرن تمام شده و سه ماه همه از این تصمیم او خشمگین بودند، اما بعد همه با این قضیه کنار آمدند. همیشه زندگی ادامه دارد و هیچ‌کس در دنیا غیرقابل جایگزینی نیست. این چرخه طبیعی زندگی است. بازیکنان می‌روند و می‌آیند. این قضیه در مورد مربیان هم صدق می‌کند. من آسوده خاطر هستم و اگر گواردیولا قرار باشد برود، بایرن یک مربی عالی دیگر را از دست می‌دهد. فقط باید منتظر بمانیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.»

 اخیراً در مورد اینکه احتمالاً کارلو آنچلوتی هدایت بایرن را بعد از گواردیولا در دست می‌گیرد، صحبت به میان آمده، ولی بعید است چنین اتفاقی رخ دهد. فیلیپ لام هم در مورد این قضیه این طور موضعگیری کرده است: «در اینکه تیم با گواردیولا احساس راحتی می‌کند و می‌خواهیم که او اینجا بماند، شکی نیست. این چیزی است که من می‌توانم بگویم، ولی بقیه چیزها به رختکن تیم بستگی ندارند.» در آلمان بارها در مورد اینکه رابطه واقعی گواردیولا و بازیکنان در رختکن بایرن چندان جالب نیست، بحث شده و ظاهراً رابطه مربی با بازیکنانی نظیر گوتزه و مولر با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده و همین شرایط در گذشته با شواین اشتایگر یا مولر وولفارت پزشک کل باشگاه هم وجود داشت. جدایی این دو نفر از بایرن مونیخ موجب شد که هواداران متعصب بایرن از گواردیولا انتقاد کنند و او را به از بین بردن روحیه باواریایی باشگاه متهم کنند. اوتمار هیتسفلد، مربی سابق این تیم هم تابستان گذشته با طعنه به پپ هشدار داده بود که زبان آلمانی باید زبان رسمی تیم بماند و فقط اسپانیایی در زمان تمرینات صحبت نشود. در ماه‌های اخیر رسانه‌های آلمانی بارها در مورد نارضایتی بازیکنان بایرن از شیوه‌های رفتاری گواردیولا در زمان تمرین و اینکه او به جای آلمانی بیشتر از زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی استفاده می‌کند، خبر داده‌اند. در بایرن مونیخ بازیکنانی همچون ویدال، برنات، تیاگو، مارتینس، ژابی آلونسو و غیره حضور دارند که زبان اصلی همه آن‌ها اسپانیایی است. این انتقادها خشم گواردیولا را به رغم نتایج خوبی که در این فصل کسب کرده، موجب شده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.