هاشم رسایی‌فر: ماجرای سهراب مرادی و خاتمه زمان محرومیتش از حضور در رقابت‌های بین‌المللی ...

نوشداروی «آیان» برای سهراب

 و اینکه این وزنه بردار پرامید ایران کی و چگونه می‌تواند به عرصه مسابقات برگردد به اینجا رسید که او رقابت‌های جهانی آمریکا را از دست داد و یکی از مهم‌ترین میدان‌هایی را که مرادی می‌توانست در آن امید المپیکی شدنش را زنده کند، از دست داد. سهراب که به همراه تیم ملی وزنه برداری در رقابت‌های جهانی فقط و فقط به عنوان یک همراه توانست در هیوستون آمریکا حاضر شود، در جریان تمرینات درون تیمی با مهار وزنه‌های سنگین شگفتی همگان را برانگیخت، اما چه سود که او اجازه حضور روی تخته رقابت‌های جهانی آمریکا را نداشت و بی تدبیری‌های خواسته یا ناخواسته مدیران سابق فدراسیون وزنه برداری مرادی را از این مهم دور ساخته بود!

این در حالی بود که دور ماندن سهراب مرادی از رقابت‌های جهانی حتی شانسی هم برای کسب سهمیه المپیک برای وزنه بردار 94 کیلویی تیم ملی باقی نمی‌گذاشت. او در شرایطی که باید در دو رقابت بین المللی بعد از اتمام محرومیتش شرکت می‌کرد، عملاً با از دست دادن رقابت‌های جهانی شانسی برای رسیدن به ریو هم برایش باقی نمی‌ماند، مگر اینکه فدراسیون جهانی با تغییر زمان رقابت‌های بین المللی جام فجر موافقت می‌کرد و وزنه‌زدن سهراب مرادی را در یکی دیگر از رقابت‌های کسب سهمیه المپیک قبول می‌کرد.

در حالی که کارشناسان همه چیز را به اقدامات مسؤولان فدراسیون جهانی وزنه برداری منوط می‌دانستند، حالا انگار این اتفاق افتاده و با اظهار نظر تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی در خصوص سهراب مرادی و شانس این وزنه بردار برای المپیکی شدن یکی از پر امیدترین وزنه برداران حال حاضر ایران این فرصت را خواهد داشت تا با جابه‌جایی زمان رقابت‌های جام فجر و دعوتی که شخص تاماش آیان قرار است از او برای حضور در یکی از میادین سهمیه المپیک داشته باشد، روزهای سخت سهراب مرادی به پایان برسد و امیدها به اردوی تیم ملی وزنه برداری برای حضوری قدرتمندتر از قبل در مسابقات المپیک برگردد.

 تاماش آیان: سهراب مرادی می‌تواند در المپیک وزنه بزند

ایسنا: دکتر تاماش آیان، رئیس فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری گفت: من نامه‌های زیادی از وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون وزنه برداری در مورد سهراب مرادی دریافت کرده ام. ما نمی‌توانیم فراتر از قانون حرکت کنیم و من کار زیادی نمی‌توانم بکنم.

وی ادامه داد: با وجود این من قصد ندارم که جلوی ورود وزنه برداران خوب را به رقابت‌های بزرگ بگیرم. شما برای حضور مرادی یک فرصت دارید و من با آن موافقت می‌کنم. رقابت‌های جام فجر را به بعد از روز اول ژون تغییر بدهید. من با این موضوع موافقم؛ همچنین من بشخصه سهراب مرادی را به یکی از رقابت‌های دیگر دعوت می‌کنم تا بتواند شرایط حضور در المپیک را پیدا کند.

رئیس فدراسیون وزنه برداری با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: همچنین من یک نماینده ویژه تعیین می‌کنم که از او کنترل دوپینگ ویژه داشته باشد و بتواند در المپیک به عنوان یک وزنه بردار پاک حاضر شود. من همیشه ایران را دوست دارم و به ایران احترام می‌گذارم. همیشه گفته ام بدون ایران وزنه برداری دنیا کمرنگ می‌شود. خوشحالم که رقابت‌های جهانی و المپیک با حضور وزنه برداران شما پررنگ می‌شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.