قدس آنلاين-ايلام: معاون امور عمرانی استانداري ایلام گفت: تا كنون قريب ۹۰ هزار وسیله نقلیه زائران اربعین حسینی در پارکینگ‌های ویژه مرز بين المللي مهران استقرار يافته اند.

پارك قريب ۹۰ هزار خودرو در مهران

به گزارش قدس آنلاين از ايلام، شاپور پولادي در گفتگو با خبرنگار ما با بيان اينكه این تعداد خودرو در 150 هکتار گستره پارکینگ‌های ایجاد شده توسط بخش خصوصي، دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و استانداری ايلام در مرز، پارک شده‌اند، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود تا پایان اربعین این تعداد خودرو به بيش از 200 هزار وسیله نقلیه افزايش يابد.

وی با اشاره به اينكه برای پارک 200 هزار خودرو به 350 هکتار فضا نیاز است، افزود: خوشبختانه این ظرفیت در مرز بين المللي مهران ایجاد شده است و در اين خصوص هيچ گونه مشکلی وجود ندارد.

معاون امور عمرانی استانداري ایلام  با بيان اينكه هم اكنون 600 دستگاه اتوبوس براي انتقال زائران در مرز مهران مستقر است و 400 دستگاه بصورت همزمان در حال سرويس دهي به زائرين هستند، بيان داشت: از طریق پایانه مرزی مهران روزانه بیش از 150 هزار نفر از زائران رهسپار عتبات عالیات می‌شوند.

شاپور پولادي با اشاره به اينكه در مرز بين المللي مهران 96 گیت ورود و خروج و امکانات و زیرساخت‌های مناسبي براي پذیرش زائران اربعین حسيني فراهم شده است، يادآور شد: مهم ترين علت افزايش حجم جمعيت در مرز مهران، حضور افراد بدون گذرنامه و ويزا و اتباع خارجي است.

وي با تأكيد بر اينكه زائران بدون ويزا و اتباع خارجي بايستي از حضور در اين مرز جداً خود داري كنند، تصريح كرد: بر مبناي اعلام مسؤلان مربوطه، اتباع خارجي فقط از طريق مرزهاي چزابه و شلمچه مي توانند تردد كنند و حق عبور از مرز مهران ندارند.

معاون امور عمرانی استانداري ایلام  با بيان اينكه هم اكنون ترافيك آرام و رواني بر راههاي مواصلاتي منتهي به مرز مهران حاكم است، خاطرنشان ساخت: تنها در فاصله 8 كيلومتري ايلام به طرف مهران، اندكي ترافيك نيمه سنگين است.

شاپور پولادي با اشاره به اينكه پيش بيني مي شود كه تا ساعت 24 امشب، ميزان تردد زوار از مرز مهران به 650 هزار نفر برسد، تأكيد كرد: مرز مهران امن ترين و نزديكترين مرز زميني كشور است و به همين خاطر زوار عزيز اين مرز را براي ورود به كشور عراق انتخاب مي كنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.