۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴
کد خبر: 325060

مرتضی روشنی: سفیران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) روز گذشته در میان بدرقه مردم راهی عتبات عالیات شدند تا همراه با سایر شیعیان، در مراسم پرشکوه راهپیمایی اربعین شرکت کنند.

سفیران رضوی به کربلا روانه شدند

اگر در حرم بودی و در صحن انقلاب، می‌توانستی مردمی را ببینی که چشم انتظار دیدار پدران، شوهران و فرزندانشان- خود که افتخار خادمی حرم امام مهربانی‌ها را دارند- هستند تا پیش از حرکت آنان به سوی عراق، خداحافظی و بدرقه‌ای داشته باشند.

کمی که از ساعت 13 و 30 دقیقه می‌گذرد، در رواق دارالکرامه باز می‌شود و خادمان از زیر قرآن عبور می‌کنند تا عازم سفر عشق شوند. خانواده‌ها هرکدام به شیوه خود مشغول خداحافظی با عزیزانشان هستند و زائران هم وقتی متوجه می‌شدند، این کاروان 170 نفره  قرار است در اربعین دوشادوش سایر شیعیان به زیارت و خادمی میهمانان امام حسین(ع) بروند، برای آنان آرزوی سلامتی می‌کردند و ناخودآگاه اشکی از چشمانشان جاری می‌شد و به خادمان می‌گفتند: «وقتی به زیارت سیدالشهدا(ع) رفتید، ما را هم دعا کنید» خادمان نیز برخی خنده ای برلب و برخی اشکی از سر شوق برچشم داشتند و یکصدا باهم می‌خواندند: «ما خادمان حرم رضاییم، زائر اربعین کربلاییم»... .

سفیران امام رضا(ع) در مراسم اربعین امسال، با خود پرچم‌های گنبد و بارگاه ضامن آهو را حمل و با توزیع بسته های متبرک، مسیر راهپیمایی را به شمیم رضوی معطر خواهند کرد.

* 4 مرکز خدمات و 211 خادم

در حاشیه مراسم بدرقه خادمان اعزامی به راهپیمایی اربعین حسینی، معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در مجموع 211 نفر از خادمان حرم مطهر رضوي براي نخستين بار در راهپيمايي عظيم اربعين حسيني شركت خواهند كرد.

سيدخليل منبتي تصريح كرد: 32 تریلر و کامیون حاوی بسته های مواد غذایی اهدایی آستان قدس رضوی که در شرکت‌های وابسته به این آستان مقدس تولید شده، وارد کشور عراق شده اند و در 4 موكب اين آستان مقدس و ساير موكب‌هاي مسير راهپيمايي توزيع خواهد شد.

وي افزود: افراد اعزامی از بین 6 هزار و 500 نفر از خدام به صورت قرعه کشی انتخاب شده‌اند و همگی با لباس متحدالشکل خدمت، در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.