رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: با توجه به حجم بالای زائرانی که به کشور عراق می‌روند، لازم است تا زوار برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های واگیردار نکات بهداشتی را به صورت کامل رعایت کرده و هر مدت یک‌ مرتبه دست و صورت خود را با صابون شست‌وشو بدهند.

 نکات بهداشتی راهپیمایی اربعین

به گزارش قدس آنلاین، شکرالله سلمان‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم در اهواز، اظهار داشت: با توجه به سوابق سال‌های گذشته و همچنین حجم بالای زوار باید زائران اربعین حسینی نکات بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند تا به این وسیله از انتقال بیماری‌هایی نظیر آنفولانزا و وبا جلوگیری شود.

وی افزود: زوار در طول سفر به کشور عراق، فقط از آب‌های بطری و بسته‌بندی شده استفاده کنند و در طول مسیر از مصرف آب نگهداری‌شده در مخازن، آب لوله‌کشی، آب‌هایی که با یخ، خنک شده‌اند و حتی شربت‌هایی که با این آب‌ها تهیه می‌شود، خودداری کنند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: هم‌چنین زائران از ماسک برای جلوگیری از انتقال بیماری‌ها استفاده کرده و آن را به روی بینی و دهان خود قرار دهند.

وی عنوان کرد: توصیه می‌شود مسافران کشور عراق از غذاهای گرم که تازه تهیه شده استفاده کنند و از مصرف غذای مانده و سرد پرهیز کنند و غذا را به مدت طولانی و برای وعده‌های دیگر نگهداری نکنند.

سلمان‌زاده اظهار داشت: هم‌چنین با توجه به لزوم طی کردن مراحل بهداشتی برای آماده‌سازی سبزی و تمیز کردن آن جهت مصرف و احتمال عدم انجام این امر در مراکز طول مسیر، توصیه می‌شود زائران از مصرف سبزیجات خودداری کنند و تنها میوه‌هایی که پوستشان جدا می‌شود را مصرف کنند.

وی افزود: عمده‌ترین راه انتقال بیماری وبا از طریق مصرف آب و در مواردی نیز از طریق مصرف غذای آلوده و به میزان کمتر ناشی از تماس مستقیم با فرد بیمار است و باید زائران اربعین حسینی به این نکات توجه کنند.

به گزارش تسنیم، رئیس مرکز بهداشت خوزستان پیش‌تر به زائران اربعین حسینی برای تزریق واکسن آنفولانزا قبل از اعزام به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی توصیه کرده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.