جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان تاکید کرد: امروز برای مقابله با تروریسم صهیونیستی و داعشی که هدفشان ضربه زدن به فلسطین قضیه اصلی امت است، باید متحد شویم.

وزیرخارجه لبنان:برای مقابله با تروریسم صهیونیستی وداعشی باید متحد شویم

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، جبران باسیل در کنفرانس خبری مشترک با ریاض المالکی همتای فلسطینی خود در بیروت گفت: هدف همه تلاش هایی که امروز برای ایجاد اختلاف بین لبنانی و فلسطینی ، فلسطینی و سوری و فلسطینی و امت عربی صورت می گیرد، فراموش شدن فلسطین این قضیه اصلی است و ما باید برای جلوگیری از این توطئه ها، تلاش کنیم تا قضیه فلسطین همواره زنده باشد.

وی بر حق مقاومت به عنوان تنها راه ممکن برای ایجاد کشور فلسطینی، تحقق بازگشت فلسطینی ها به سرزمین خود و حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس به ویژه مسجد الاقصی تاکید کرد.
المالکی نیز با بیان این که فلسطین به شدت انفجارهای تروریستی انتحاری در منطقه برج البراجنه ضاحیه جنوبی بیروت را محکوم کرد، گفت که فلسطین در شرایط سخت در کنار لبنان می ایستد و از گام ها و تدابیر آن حمایت می کند.
وزیر خارجه فلسطین تاکید کرد که امنیت و ثبات لبنان و مردم آن برای ما بسیار اهمیت دارد و معتقدیم که تروریسم موجب شده تا همه برای مقابله با آن متحد شویم.
وی خاطرنشان کرد: باید با تروریسم به شدت و بدون کوتاهی مبارزه کرد و ما از اقدامات لبنان در این زمینه با قدرت حمایت می کنیم.
المالکی تصریح کرد: اجازه نمی دهیم که جنایات تروریستی بدون توجه به این که چه طرفی پشت سرآن قرار دارد و یا دستور اجرای آن را داده است، به لبنان ضربه بزند.
وزیر خارجه فلسطین گفت: برای ما بسیار سخت است که مشاهده کنیم انسان های بی گناه در برج البراجنه ، مصر ، پاریس و یا هر جای دیگر کشته شوند.
براساس این گزارش، ریاض المالکی که برای شرکت در جشن روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین توسط سازمان « اسکوا» به بیروت سفر کرده است ، با تمام سلام نخست وزیر و جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان به طور جداگانه دیدار وگفت وگو کرد.
وی گفت که در این دیدارها ، تحولات فلسطین را بعداز سفر اخیر جان کری وزیر امورخارجه آمریکا به رام الله و دیدارش با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین بررسی کردیم.
وزیرخارجه فلسطین افزود: محمود عباس از من خواست تا نتایج دیدارش با جان کری را با نخست وزیر لبنان در میان بگذارم.
ریاض المالکی خاطرنشان کرد:وضعیت اردوگاه های آوارگان فلسطینی ، شرایط پرونده فلسطین در سطح جهان عرب، تحرکات فلسطینی در عرصه جهانی با توجه به مبهم بودن افق سیاسی برای بازگشت به مذاکرات سازش با اسرائیل در دوره دولت کنونی آمریکا در این دیدارها بررسی شد.
وی تصریح کرد: ما همواره در تلاش برای هماهنگی با لبنان و استفاده از تجربیات لبنانی ها هستیم با توجه به این که لبنان همواره از حقوق ملت فلسطین با قدرت دفاع کرده است.
وزیر خارجه فلسطین گفت که با مقامات لبنانی درباره جنایات فزاینده اسرائیل برای ضربه زدن به پایداری ملت فلسطین در سرزمین فلسطین و تغییر وضعیت کنونی مسجد الاقصی و دیگر امکان مقدس مسیحی و اسلامی گفت وگو کرده است.
ریاض المالکی تاکید کرد که با وزیر خارجه لبنان در باره تصمیم های نشست اخیر وزیران خارجه عرب در ریاض و ضرورت فعال کردن گام های اتخاذ شده در سطوح بین المللی و منطقه ای و تحولات در عرصه عربی و بین المللی تبادل نظر کردم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.