پس از سرنگون شدن یک فروند هواپیمای سو ۲۴ روسیه توسط جنگنده اف ۱۶ ترکیه، سؤالهایی در خصوص دلیل وقوع این حادثه مطرح شده است.

چرا "سو ۲۴" نتوانست با "اف ۱۶" مقابله کند؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از العالم، به نقل از "روسیا الیوم"، هواپیمای سو 24 روسیه با موشک هوا به هوا که از جنگنده ترکیه‌ای اف 16 شلیک شده بود، هدف قرار گرفت. خلبان روس که از این حادثه نجات پیدا کرده، گفته است که جنگنده ترکیه از پشت سر آنها را هدف قرار داد. سو 24، هواپیمای بمب افکنی است که از آن برای پایین انداختن بمبهای هوشمند و یا عادی با قدرت تخریب بالا علیه مواضع و اهداف زمینی استفاده می‌شود. سرعت بمب افکن سو 24 در مقایسه با هواپیماهای هجومی و جنگنده‌ها پایین تر است زیرا این هواپیما برای حمل بمب مورد استفاده قرار می‌گیرد، به همین دلیل از سو 24 برای انجام مانور و یا درگیری‌های هوایی استفاده نمی‌شود. البته باید توجه داشت که سو 24 از نوع بمب افکن‌های متوسط به شمار می‌آید، و بمب افکن‌های راهبردی بزرگتر و قدرتمندرتی نیز وجود دارند که می‌توانند موشکهای بالدار و بمبهای سنگین هسته‌ای را حمل کنند. در مأموریتهای بمباران مواضع دشمن، معمولا جنگنده‌ها و هواپیماهای هجومی، این بمب افکن‌ها را همراهی می‌کنند. روسیا الیوم درباره حادثه سرنگون شدن سو 24 نوشت، این بمب افکن پس از بمباران مواضع تروریستها در شمال سوریه در حال بازگشت به فردوگاه "حمیمیم" سوریه بود، و هیچ جنگنده و یا هواپیمای هجومی آن را همراهی نمی کرد زیرا روسیه، ترکیه را یک کشور "دوست" تصور می‌کرد و از یادداشت امضا شده با ائتلاف بین المللی ضد داعش برای پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای روسیه در حریم هوایی سوریه و نزدیک مرزهای ترکیه با خبر بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • موسی IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    27 19
    سلام،معلومه جنگنده سوخوکجااف16کجا .
  • شهروند IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    6 3
    سوخو بالکوموتیو هوایی بدون مانور هیچ فرقی نداره
  • عیسی IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    2 0
    موسی خان مطلب را بصورت فنی بخوان نه روزنامه ای و خبری
  • شهروند IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    4 2
    چون سوخویک لکوموتیو بدون مانورهواییست-ولی اف16همش مانوره-پس اف35چیه إإإإإإإ
  • hadi IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    6 0
    مترجم محترم سو نه سوخو 24، ک مخفف اولش میشه SU24
  • A IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    21 0
    راجع به نظر بالا سوخو24 یک بمب افکنه البته میتونه درگیری هوایی شرکت کنه اما نه در اون حد چون هواپیمای رهگیر نیست و در ضمن این هواپیما مسلح شده بود برای اهداف زمینی نه هوایی اما جنگنده اف 14 یا اف 16 که ترکیه اف 16 داره جنگنده رهگیر هست هواپیما شکار میکنه کارش اینه
  • عمران IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    2 9
    هواپیماای روس در مقابل آمریکا مانند تراکتور روس بنز غرب خود مقایسه کنیدبرادر.
  • میلاد IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    2 0
    اردوغان یعنی اینقدر احمقه که هنوز نمیدونه خودش و مردم کشورش رو نباید با دومین ابر قدرت نظامی جهان درگیر کنه. و چقدر احمق تر اینکه فکر میکنه با این حماقت ها ناتو ازش حمایت میکنه.