عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تراژدی دلالان میوه این است که با ایجاد تنش در بازار میوه ، نرخ بازار را بر طبق مفروضات سودجویانه خود ترسیم کنند.

تراژدی دلالان میوه، تنظیم بازار طبق مفروضات سودجویانه شان است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سیدناصرموسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص قیمت متفاوت میوه در بازار تاکید کرد: تفاوت قیمت میوه به ویژه در کلانشهرها نتیجه عدم نظارت کافی و جولان دلالان در این فضا است.

وی با انتقاد بر اینکه کشاورزان در گرمای طاقت فرسای جنوب کشور به کاشت، داشت و برداشت محصولاتشان می پردارند و درمقابل افرادی سودجو با بهای ناچیز محصولات آنها را می خرند، تصریح کرد: تفاوت قیمت میوه به ویژه در کلانشهرها نتیجه عدم نظارت کافی و جولان دادن دلالان در این فضا است.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه به نظر می‌رسد نظارت کافی بر روی عملکرد اصناف در کشور وجود ندارد، گفت: شاید برخی از مغازه‌ها مجبور هستند با توجه به نرخ اجاره‌ای که باید در یک منطقه خاص پرداخت کنند قیمت میوه را افزایش دهند؛ اما وضعیت کنونی نشان از این موضوع دارد که برخی از مغازه دارن قیمت میوه را تا دو برابر افزایش می دهند.
موسوی‌لارگانی خاطرنشان کرد: محصولات کشاورزی باید به نحو شایسته ای در مدار قانونی قیمت قرارگیرند؛ زیرا با این اوصاف کشاورزان مجبورند برای برداشت محصولاتشان هزینه‌های بالایی را متحمل شوند.

وی یادآورشد: باید نرخ میوه برحسب وضعیت عادلانه ترسیم شود تا قواعد اقتصادی برطبق پارمترهای وضع شده اختصاص یابد و درگام نخست پشتیبان کشاورزان باشد نه اینکه با عدم نظارت، دلالان در این عرصه نظام بازار کشاورزی را تعیین کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.