قدس آنلاین: مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد: در سال گذشته ۲۰ درصد از مدارس این استان به سیستم گرمایشی مرکزی مجهز شدند که تا پایان سال جاری نیز ۳۵ درصد مدارس به این سیستم مجهز خواهند شد.

۳۵ درصد مدارس اصفهان تا ۳ماه آینده به سیستم گرمایش مرکزی مجهز می شوند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، محمد حسن قائدیها در نشست خبری خود باخبرنگاران درخصوص تامین وسایل گرمایشی بقیه مدارس استان اصفهان ، افزود: ۳۵ درصد از این مدارس با استفاده از وسایل گازسوز استاندارد و ۱۰ درصد دیگر نیز با استفاده از وسایل گازسوز نفتی گرم می‌شوند، همچنین مدارسی که در حال حاضر با وسایل گرمایشی نفتی گرم می‌شوند در مناطق صعب‌العبور قرار دارند که امکان گازرسانی به این مناطق وجود ندارد.

وی در ادامه پیرامون پرسش مهر ۱۶ رئیس جمهور گفت: در سال جاری این پرسش با محوریت انرژی هسته‌ای مطرح شد و سوال رئیس جمهور به این شرح است که "پس از توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها فرصت‌های پیش روی ما چیست و چگونه باید به بهترین صورت از این فرصت‌ها استفاده کرد؟ "
وی افزود: در خصوص پاسخگویی به سوال سال گذشته 47 هزار و 128 دانش‌آموز، معلم، دانشجو معلم و اولیا در مرحله منطقه‌ای در این پرسش شرکت کردند که برگزیدگان آن‌ها به مرحله استانی و کشوری راه‌ یافتند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: توسعه مشارکت دانش‌آموزان و خانواده آنها و به تفکر واداشتن دانش‌آموزان نسبت به مسائل مهم کشور از دلایل مهم عنوان این پرسش است.
قائدیها بابیان اینکه آثار ارسال شده توسط گروه‌های مختلف برای شرکت در طرح پرسش مهر به صورت جداگانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: مرحله منطقه‌ای این طرح از 15 مهر تا 15 آذر، مرحله استانی از 15 آذر تا 14 دی و ارسال آثار برگزیده به مرحله کشوری صورت خواهد گرفت و همچنین کنگره ملی پرسش مهر نیز 25 تا 29 بهمن ماه در تهران برگزار خواهد شد.
قائدیها درخصوص شرایط مالکیت و استیجاری بودن مدارس استان اصفهان نیز ابراز داشت: حدود 7 درصد از مدارس استان استیجاری و اغلب موقوفه یا ملک افراد حقیقی است و همچنین بیشتر این مدارس در ناحیه 2 قرار دارد.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از یک سوم مدارس استان اصفهان نیاز به بازسازی و نوسازی دارد و باید مورد توجه ویژه باشد چرا که آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند هزینه‌های بازسازی و ساخت این مدارس را پرداخت کند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.