معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور بر ضرورت رصد فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در ایام انتخابات تأکید کرد.

رصد فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در ایام انتخابات ضروری است

به گزارش قدس آنلاین از یزد، سید مرتضی بختیاری در جمع دادستان های سراسر استان یزد اظهار داشت : آرامش و امنیت ، مهمترین اصل برگزاری یک انتخابات خوب و با شکوه است و دستگاه قضایی باید با رصد کامل مسائل حاشیه انتخابات و به ویژه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از امنیت و آرامش انتخابات صیانت نماید.

وی افزود: عده ای با خیال اینکه جرائم در فضای مجازی قابل رصد نیست ،  تبلبغات زودرس یا فضای اتهام و تخریب را علیه سایر نامزد ها و داوطلبان شرکت در انتخابات ایجاد می کنند که این کار بیش از همه به اعتماد مردم لطمه می زند.

این مقام قضایی بر برخورد قاطع با مجرمین جرائم فضای مجازی و سایبری تأکید تصریح کرد: ضمن از صیانت از انتخابات و مقابله با برهم زنندگان آرامش انتخابات ، صیانت از آراء مردم به عنوان یک حق الناس بر عهده ماست و نباید اجازه دهیم تا حاشیه هایی آراء مردم را تحت الشعاع  قرار دهد.

معاون سیاسی و امنیتی دادستان کل کشور ، حضور پر رنگ و اثر بخش دادستان ها را در شوراهای تأمین و شوراهای اداری شهرستان ها خواستار شد و ابراز داشت : باید از باب نُصح و نصحیت نسبت به هرگونه اقدامی که شائبه  استفاده از امکانات دولتی ایجاد می کند به مسئولان هشدار داد و با یادآوری قوانین از اشتباهاتی که ناخواسته سبب ساز وقوع جرائم می شود پیشگیری کرد.

بختیاری خاطرنشان ساخت : باید به گونه ای عمل کرد تا نه حقی از نظام تضییع گردد و نه حقی از داوطلبین که با نیت خدمت به نظام وارد گود انتخابات شده اند.

شایان ذکر است در این جلسه دادستان های استان یزد پیرامون مسائل مرتبط با انتخابات و همچنین قانون آیین دادرسی جدید سئوالاتی را مطرح نمودند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.