رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به آیه ۴۱ سوره توبه گفت : خداوند در این آیه به تشکیل بسیج همگانی فرمان می دهد.

تشکیل بسیج ، ریشه قرآنی دارد

به گزارش قدس آنلاین از یزد، محمدرضا حبیبی در همایش سالروز تصویب قانون اساسی و روز بسیج حقوقدانان با اشاره اهداف مهم بسیج در تمام عرصه ها اظهار داشت : خداوند متعال دستور تشکیل بسیج همگانی را در آیه 41 سوره توبه صادر نموده و قید کرده است ؛ برای جنگ با کافران ، سبکبار و مجهز بیرون شوید و در راه خدا به مال و جان جهاد کنید ، این کار شما بسی بهتر خواهد بود اگر مردمی با فکر و دانش باشید.

وی افزود : جهاد با استکبار در تمامی عرصه ها صادق است و شاید زمانی در عرصه جنگ نظامی نیاز به جهاد باشد و زمانی در توطئه های فرهنگی حضور اثر بخش و فعال بسیج احساس شود.

این مقام قضایی به اهمیت بیانات اخیر مقام معظم رهبری نیز در مورد جایگاه بسیج در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و نظامی اشاره کرد و افزود: بسیج خاکریز مستحکمی است که نباید سست شود.

رئیس کل دادگستری یزد با اشاره به ضرورت حفظ دستاوردهای بسیج در جامعه گفت: با توجه به توطئه‌های فرهنگی و اجتماعی استکبارجهانی علیه نظام اسلامی، اندیشه بسیجی نقش مهمی در ترویج و توسعه فرهنگ انقلاب بین اقشار مختلف جامعه دارد.

وی با تکیه به فرمایشات مقام معظم رهبری ، غرور و دنیا زدگی را از آفت های بسیج ذکر کرد و گفت: مبادا اجازه دهیم آفات درون ، این شالوده مقدس را از اهداف مقدسش در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی دور نماید.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن یادآوری تلاش های سازمان بسیج حقوقدانان در استان، خاطرنشان ساخت: بسیج حقوقدانان تلاش زیادی را در جهت افزایش اطلاعات حقوقی آحاد جامعه انجام داده است و طرح هر مسجد یک حقوقدان نیز از جمله همین تلاش ها بوده است که این سازمان با معرفی حقوقدانان به مساجد استان زمینه ارتباط سهل و آسان مردم با حقوقدانان و طرح مسائل و مشکلات حقوق و قضایی را فراهم کرده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.