قدس آنلاین- یزد : با حضور دانشجویان و مسئولین و به همت کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه علم و هنر شهرستان یزد، همایش نه به اعتیاد برگزار شد.

برگزاری همایش نه به اعتیاد توسط کانون دانشجویی هلال احمر

به گزارش قدس آنلاین از یزد، معاونت شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان يزد اظهار داشت: امر پیشگیری از مواد مخدر بر عهده همه جامعه است و باعث خوشحالیست که کانونهای دانشجویی هلال احمر به صورت خودجوش در این امر مشارکت می کنند.

دكتر وفاييان با بیان اینکه  باید باورهای غلط در گروههای مختلف جامعه اصلاح شود گفت: ما بر آن شده ايم تا امر مبارزه با مواد مخدر را اجتماعي كنيم و پايگاههايي را ايجاد كنيم تا همرزم ما در مبارزه با اعتياد شوند و ضمنا بايد باور داشته باشيم كه اين يك آسيب اجتماعي است و ما رويكرد كنترل و كاهش آسيب را داريم. دادن آگاهي و ترك باورهاي غلط  بهترين راه پيشگيري است.

وی افزود: باور غلط كه مخدرها بد است و محرك ها بد نيستند اشتباه است و اولين قدم ما شناسايي باورهاي غلط است. بايد بدانيم كه برخي مسيرها قهقرايي است و بهترين درمان پيشگيري است.

سرهنگ رضايي رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد نيز اظهار داشت: دانشجویان یکی از اقشاری هستند که می توانند با ورود به امر پیشگیری در زمینه مواد مخدر در میان همسالان خود الگوی صحیحی را ارائه کنند و این گونه همایش ها و برنامه ها می تواند حساسیت و آگاهی در میان دانشجویان ایجاد کند.

 معاونت امور جوانان جمعيت هلال احمر استان يزد نيز در ادامه همايش گفت:بزرگترين شعار جمعيت هلال احمر نجات جان افراد و تغيير نگرشها است.

صديقي افزود: جمعیت هلال احمر در بيش از 30 دانشگاه استان كانون دانشجويي ایجاد کرده که این کانونها می توانند نقش زیادی در کاهش آسیب های اجتماعی ایفا کنند. وی گفت: جوانان هلال احمر بایستی ایایفا کننده نقشی فعال در کاهش کلیه آسیب های اجتماعی در جامعه خود باشند چرا که آسیب های اجتماعی مختلف هم چون اعتیاد، ایدز، بزه و ... از هم جدا نبوده و به هم پیوسته هستند و بهترین راه برای کاهش آسیب ها میان جوانان استفاده از خود آنها در زمینه پیشگیریست.

رئيس دفتر پيشگيري از آسيب ها ي اجتماعي اداره كل بهزيستي نيز اظهار داشت: بشر هر چه از تاريخ زندگي اش مي گذرد پيشرفتهاي بيشتري كرده و ابزار جديد آورده و به همراه اينها آسيبهاي جدي هم آورده كه از جمله اين آسيبها اعتياد است. آموزش مهارتهاي زندگي از جمله كاهش مصرف و پيشگيري است.

قائم محمدي ضمن تعريف طيف قاطعيت به اين نكته پرداخت كه در جامعه كنوني ما افراد بيشتر به سمت سلطه گري يا سلطه پذيري گرايش دارند و كمتر به سمت قاطعيت هستند و همين موضوع مشكل مهارت نه گفتن ايجاد مي كند.

وی افزود: در بحث مواد مخدر اولين مصرف بيشترين لذت را به فرد مي دهد و فرد در دفعات بعدي بايد مصرف بيشتري داشته باشد تا همان لذت را ببرد و اين مسئله باعث مي شود تا نهايتا شكل مصرف فرد به سمت خوردن و نهايتا تزريق پيش رود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.