سخنگوی ستاد اربعین گفت: شمار کل زائرانی که تا پایان دیشب از مرزهای زمینی، دریایی و هوایی کشور خارج شده‌اند، یک میلیون و ۱۵۵ هزار و ۲۰۲ نفر بوده است.

یک میلیون و ۱۵۵ هزار نفر وارد خاک عراق شدند/ زوار به جای مهران از مرز شلمچه و چزابه تردد کنند
 
 
  •  

بابک دین پرست سخنگوی ستاد اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، اظهارداشت: تعداد کل زائرانی که تا پایان شب گذشته از مرزهای زمینی، دریایی و هوایی از کشور خارج شده‌اند یک میلیون و 155 هزار و 202 نفر بوده است.

وی افزود: از این میان یک میلیون و 90  هزار و 172 نفر از مرز زمینی مهران، شلمچه و چزابه و 63 هزار و 976 نفر از مرز هوایی، 154 نفر از مرز دریایی وارد خاک عراق شده‌اند.

سخنگوی ستاد اربعین با بیان اینکه تعداد افرادی که فقط روز گذشته از مرزهای سه گانه زمینی خارج شده‌اند 217 هزار و 883 نفر بوده که 145 هزار و 447 نفر از مرز مهران، 31 هزار و 132 نفر از مرز شلمچه و 41 هزار و 304 نفر از مرز چزابه خارج شده‌اند.

دین‌پرست تاکید کرد: همچنین دیروز 8365 گذرنامه برای زوار صادر شده است.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: نکته مهم از تعداد خروج زائران به خاک عراق این است افرادی که از مرز مهران تردد کرده‌اند 4 و نیم برابر کسانی است که از مرز شلمچه و 3 و نیم برابر افرادی است که از مرز چزابه خارج شده‌اند، که این موضوع باعث شده ترددها سخت باشد.

دین‌پرست ادامه داد: بر این اساس درخواست ما این است کسانی که پاسپورت و روادید خود را دریافت کردند و عازم شرکت در مراسم اربعین هستند برای سهولت بیشتر از مرز مهران خودداری کرده و از مرز شلمچه و چزابه را انتخاب کنند.

سخنگوی ستاد اربعین تأکید کرد: همچنین اتباع خارجی که قصد عزیمت به عراق برای حضور در پیاده‌روی اربعین دارند باید دارای گذرنامه باشند چراکه در غیراینصورت نمی‌توانند از مرز عبور کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.