یک هفته‌نامه فرانسوی طی گزارشی با استناد به گفته‌های یکی از شاهدان حملات پاریس اعلام کرد که «عبدالحمید اباعود» مغز متفکر حملات پاریس از بیش دو ماه پیش از این حملات وارد خاک فرانسه شده و در این کشور حضور داشته است.

«عبدالحمید اباعود» از دو ماه پیش از حملات پاریس در خاک فرانسه بوده است
 
 
  •  

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هفته‌نامه فرانسوی Valeurs actuelles اقدام به انتشار بخشی از گفته‌های یکی از شاهدان اصلی در یافتن «عبدالحمید اباعود» مغر متفکر حملات پاریس کرد.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، این هفته‌نامه با استناد به گفته‌های این شاهد که نقش مهمی در یافتن مغز متفکر حملات پاریس را داشته، اباعود در روز 15 نوامبر اعلام کرده بوده که از دو ماه پیش در خاک فرانسه بوده است.

وی اعلام کرده که اباعود در روز 15 نوامبر ضمن تمسخر «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه گفته که از فرصت ورود مهاجران و پناهجویان به خاک اروپا استفاده کرده و وارد فرانسه شده است.

این شاهد همچنین اعلام کرده که اباعود قصد داشته علاوه بر حملات پاریس، حملات دیگری را نیز در فرانسه به ویژه در مناطق یهودنشین و در بخش‌های حمل‌و نقل و مدارس این کشور ترتیب دهد.

«عبدالحمید اباعود» مغز متفکر حملات اخیر پاریس در جریان حمله نیروهای پلیس فرانسه به محله «سن‌دنی» کشته شد.

بنابر اعلام «برنارد کازنوو» وزیر کشور فرانسه، وی از بهار تاکنون قصد انجام 4 تا 6 حمله تروریستی را داشته که همگی خنثی شده‌اند.

وزیر کشور فرانسه همچنین اعلام کرده که دستگاه‌های اطلاعاتی فرانسه تنها از رفتن وی به سوریه در سال 2014 و پس از حملات تروریستی اخیر در 16 نوامبر نیز از بازگشت وی به فرانسه آگاه شدند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.