بر اساس اطلاعات رسیده از مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران امروز برای ششمین روز متوالی باز هم کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت.

آسمان سیاه پایتخت در انتظار باران/ هوای تهران برای ششمین روز متوالی در شرایط ناسالم قرار گرفت
 
 
  •  

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، بر اساس اطلاعات رسیده از مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران از اوایل هفته گذشته وضعیت کیفی هوای تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت و همانطور که در اطلاعیه شماره 77 سازمان هواشناسی نیز آمده بود این وضعیت تا پایان هفته گذشته ادامه داشت.

اما امروز نیز این وضعیت ادامه دارد و بازهم هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت، بر اساس اطلاعات به دست آمده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی سطح شهر میانگین شاخص کیفیت هوا برای ذرات معلق تا کمتر از 2.5 میکرون 107 است که این عدد بیانگر غلظت فراتر از حد مجاز این آلاینده و قرار گرفتن هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گفته محمد رستگاری معاون پایش محیط زیست استان تهران روز گذشته وزش باد تا حدودی توانست از میزان غلظت آلاینده‌ها کاهش دهد.

وی شرایط وارونگی دما و پایداری هوا را دو عامل مؤثر در استمرار شرایط ناسالم هوای پایتخت دانست و گفت: انتظار می‌رود با ادامه وزش باد در روزهای آینده این میزان همچنان کاهش داشته باشد، ممکن است طی یک یا دو روز آینده به شرایط هوای سالم نرسیم اما میزان غلظت آلاینده‌ها کمتر می‌شود.

در حالیکه پایتخت نشینان 6 روز گذشته را در هوای ناسالم نفس کشیدند و منتظر آمدن باران هستند تا دوباره بتوانند هوای پاک و سالم را تجربه کنند اما پیش بینی‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که فعلا بارندگی در تهران وجود نخواهد داشت و همچنان تهران در شرایط ناسالم قرار خواهد داشت فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور گفت: امروز با شمالی شدن جریان‌ها در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین بعد از ظهر روز یکشنبه در برخی مناطق جنوب شرق کشور، در استان‌ هرمزگان و جنوب سیستان‌ و بلوچستان افزایش ابر، وزش باد، رگبار پراکنده گاهی با رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. این موج روز دوشنبه در شرق هرمزگان و جنوب سیستان‌ و بلوچستان فعال خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرده است که روزهای یکشنبه و دوشنبه در سایر مناطق کشور جو پایدار است و همین موضوع سبب انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت و غبارآلود شدن هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اصفهان و اراک خواهد شد.

در حالیکه مسئولان سازمان محیط زیست بارها در مورد انجام اقداماتی برای کاهش آلودگی هوای تهران صحبت کرده‌‌اند اما بازهم با آمدن فصل پاییز و آغاز فصل سرما وضعیت هوا نشان می‌دهد اقدامات انجام شده نتوانسته است بار آلودگی هوای تهران را کاهش دهد و تا کنون نیز به مدد شرایط جوی و باد و باران هوای تهران آبی شده بود و باید منتظر نشست تا باران رحمت الهی هوای سیاه و آلوده شهرمان را پاک کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.