هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران درحالی از فردا (یکشنبه) آغاز می شود که حساسترین دیدارهای این هفته بین نمایندگان فوتبال پایتخت برگزار خواهد شد.

هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال؛ اوج حساسیت در پایتخت
 

 به گزارش ایرنا، کنار رفتن چند تیم مدعی چون سپاهان، پرسپولیس، نفت و سایپا از جام حذفی سبب شده تا این تیم ها تمام تمرکز و توان خود را به موفقیت در لیگ برتر معطوف ساخته تا سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند. همین مساله باعث افزایش زیبایی و البته حساسیت رقابت های لیگ در هفته های باقی مانده خواهد شد.
روز یکشنبه سیاه جامگان مشهد که این روزها از شرایط خوبی برخوردار نیست،از صبای قمی پذیرایی می کند که تاکنون فراتر از انتظار نتیجه گرفته است. تقابل اندیشه های فرهاد کاظمی و علی دایی از جذابیت های انکارناپذیر این بازی خواهد بود.
سپاهان اصفهان با سرمربی گری ایگور استیماچ اهل کرواسی پس از وداعی تلخ از جام حذفی در مقابل تیم همشهری و رقیب خود، میهمان گسترش فولاد تبریز خواهد بود. طلایی پوشان دیار زاینده رود که در این سالها همواره یکی از مدعیان لیگ بوده اند تنها با برتری در این دیدار می توانند تلخی باخت در جام حذفی را فراموش کرده و در بین تیم های بالای جدول لیگ باقی بمانند.
استقلال خوزستان رده دومی هم میهمان راه آهنی است که به شدت خطر سقوط را احساس می کند و در هفته های اخیر شکست های زیادی را متحمل شده است.
روز دوشنبه، نفت تهران پس از شکست مقابل استقلال و کنار رفتن از جام حذفی در ورزشگاه تختی میزبان پرسپولیس است.
پرسپولیس این روزها در شرایط خوبی قرار دارد و روند امتیازگیری سرخپوشان تایید کننده این مساله است، اما نفت با علیرضا منصوریان در سراشیبی قرار دارد و شاید این دیدار آینده این مربیان جوان در نفت را مشخص کند.
در دیگر دیدار حساس پایتخت، استقلال تهران صدرنشین در ورزشگاه آزادی از سایپا میزبانی می کند.
نبرد اندیشه های پرویز مظلومی با مجید جلالی و رویارویی جواد نکونام با آبی پوشان و به خصوص سیدمهدی رحمتی از مسائلی است که باعث بالارفتن حساسیت و زیبایی های این تقابل خواهد شد.
استقلال در اوج آمادگی و با روند مثبتی که در لیگ و جام حذفی دارد تنها به برتری و حفظ صدرنشینی می اندیشد و سایپا نیز می خواهد با پیروزی در این دیدار مهم، بازهم به جمع مدعیان بازگردد.
ملوان انزلی که در شرایط مالی بحرانی قرار دارد و این مساله اعتراض کادر فنی و بازیکنان با تجربه آنان را همراه داشته است از تراکتورسازی میزبانی می کند و ذوب آهن اصفهان که با مربی جوان و کاربلد خود به تازگی فینالیست جام حذفی شده است، میزبان پدیده مشهد خواهد بود.
یکی دیگر از دیدارهای مهم این هفته نیز بین تیم های قعرنشین و 6 امتیازی فولادخوزستان و استقلال اهواز برگزار می شود که در بدترین شرایط ممکن قرار دارند.
*برنامه مسابقات بدین شرح است:
یکشنبه 8 آذرماه/
سیاه جامگان مشهد - صبای قم/ ساعت 14:30
گسترش فولادتبریز - سپاهان اصفهان/ ساعت 15
راه آهن - استقلال خوزستان/ ساعت 15:15
دوشنبه 9 آذرماه/
نفت تهران - پرسپولیس/ ساعت 15
ملوان انزلی - تراکتورسازی تبریز/ ساعت 15:15
ذوب آهن اصفهان - پدیده مشهد/ساعت 15:15
استقلال اهواز - فولادخوزستان/ ساعت 15:30
استقلال تهران - سایپا/ ساعت 17:30
*جدول رده بندی:
1-استقلال تهران 25 امتیاز
2-استقلال صنعتی 23 امتیاز
3-ذوب آهن اصفهان 20 امتیاز
4-سپاهان اصفهان 20 امتیاز
5-سایپا 20 امتیاز
6-صبای قم 19 امتیاز
7-پرسپولیس تهران 18 امتیاز
8-گسترش فولاد 17 امتیاز
9-ملوان انزلی 16 امتیاز
10-پدیده مشهد 16 امتیاز
11-تراکتورسازی تبریز 15 امتیاز
12-نفت تهران 12 امتیاز
13-راه آهن تهران 10 امتیاز
14-سیاه جامگان 8 امتیاز
15-فولادخوزستان 6 امتیاز
16-استقلال اهواز 6 امتیاز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.