شقایق شیدایی : هندبال المپیکی نشد، اما آبروداری کرد. تیم ملی هندبال در مسابقات انتخابی المپیک تنها دو باخت گرفت، دوبار مقابل قطر فرا ملیتی؛ ...

کار هندبالی ها برای سهمیه سخت ترشد

تیمی که اروپایی‌ها را دارد. ایران بعد از شکست تیم‌های عمان، ازبکستان، ژاپن و عربستان در دور مقدماتی و تنها باخت به قطر، با دومی گروه B به دور دوم رفت. در این مرحله بحرین تیم اول گروه A هم حریف ایران نشد تا هندبالیست‌ها با اقتدار کامل یک پای فینال باشند. آن‌ها برای سهمیه المپیک مانع بزرگی به نام قطر داشتند.

 تیمی که تنها دوبازیکن قطری دارد و بقیه بازیکنانش را از اروپا جمع کرده است. ایران شاید می‌توانست برنده باشد، اگر عرفان اسماعیلاگیچ، سرمربی تیم ملی را دوباره تغییر نمی‌داد. شاید اگر هندبال برنامه و تاکتیک تیمی داشت حالا به جای آه و حسرت به قول میلاد مسایلی، فدراسیون در تدارک جشن صعود بود. ملی پوش گوش راست تیم ملی هندبال، قهرمانی قطر و سهمیه المپیک این تیم را عادلانه نمی‌داند: «این قهرمانی اصلاً عادلانه نیست. قطر تیمی آسیایی نیست.

شرایط تیم قطر نه منطقی است و نه نشان مردانگی؛ حتی باروح ورزش و المپیک هم تضاد دارد.» با این حال سید ابوالحسن مهدوی، رئیس فدراسیون هندبال، تیم ملی را قهرمان می‌داند: «فکر می‌کنم تیم خوب جمع و جور شد، اگرچه روزهای اول، حضور نداشتن لژیونرها یک معضل اساسی بود، اما در ادامه تیم به هماهنگی لازم رسید و هیچ کس نمی‌تواند کتمان کند که تیم ما قهرمان واقعی آسیاست،چرا که به تیمی با بهترین‌های جهان در فینال باختیم.» قراربود تیم ملی ایران و بحرین جواز حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک به میزبانی دانمارک را بگیرند، اما در اجلاس جهانی سوچی شرایط فرق کرد. فدراسیون جهانی اعلام کرد هر تیمی می‌تواند درخواست میزبانی کند. حالا سه گروه درانتخابی المپیک شرکت می‌کنند. ایران، لهستان و کرواسی، تیم سوم و ششم جهانی در یک گروه هستند. اما میزبان فعلاً مشخص نیست. اما این بار کار ایران برای سهمیه سخت تر می‌شود.

ایران هم بدش نمی‌آید که میزبان شود. مهدوی می‌گوید: «من در سوچی روسیه از مسؤول مسابقات قول گرفتم. حتی با حسن مصطفی هم حرف زدم و مشکلی در این باره نیست و بستر برای میزبانی فراهم است، اما منتظر هستیم تا نمایندگان سایر قاره‌ها نیز مشخص شوند.» البته حالا هندبالی‌ها چند روز استراحت می‌کنند تا آخر هفته دوباره در لیگ دست به توپ شوند. بعد از چهار هفته بازی به لهستان و بعد هم به آلمان برای تمرین و بازی تدارکاتی می‌روند که بعد برای جام ملت‌های آسیا راهی بحرین شوند. آسیایی ها 25 روز دیگر برای جواز جام جهانی رقابت می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.