فاطمه معتمدی: قدس ویژه خراسان -استاندار خراسان رضوی با اشاره به نزدیک شدن به دهه آخر صفرو سالروز شهادت امام هشتم(ع) خواستار آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای خدمت‌رسانی به زائران شد.

 ۱۳ سال برای اتمام ۱۸۰۰ پروژه نیمه تمام

رشیدیان در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تأکید براینکه دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به جذب بهنگام اعتبارات و بودجه پروژه اقدام کنند، افزود: تذکر داده می‌شود جذب منابع و اعتبارات به پایان سال مالی موکول نشود.

 سهم استان در ثبت نام خرید خودرو

وی با بیان اینکه شرکت‌های قطعه سازی به دلیل تاخیر پرداخت مطالبات توسط خودروسازان با مشکل روبه‌رو شده‌اند، گفت: در این شرایط واحدهای قطعه سازی مجبور به تعدیل نیرو، شیفت کاری و در مواردی تعطیلی فعالیت شده‌اند که البته با طرح اعطای وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو انتظار می‌رود شرایط بهبود یابد.

رشیدیان با بیان اینکه 15 درصد ثبت نام‌های خرید خودرو با وام 25 میلیون تومانی مربوط به خراسان رضوی است، افزود: با این اوصاف امید است واحدهای قطعه سازی با دریافت مطالباتشان مورد حمایت خودروسازان قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در خراسان رضوی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید به  پروژه‌های راهبردی در بخش‌هایی مانند راه‌آهن، تولید، صادرات، حاشیه‌نشینی، مسکن مهر، بافت فرسوده و مشهد 2017 توجه خاص داشته باشند،گفت:همچنین باید از فرصت واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی و یا ادامه کار با مشارکت بخش غیر دولتی استفاده شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون شماری از دستگاه‌های استان فهرست پروژه‌های قابل واگذاری را منتشر کرده‌اند.

 معاون برنامه ریزی استاندار خراسان رضوی نیز با ارایه گزارشی از وضعیت اعتبارات جاری و عمرانی استان اظهار داشت:طبق آخرین آمار از هزارو257 میلیارد تومان اعتبارات جاری، 547 میلیارد تومان معادل 44 درصد تخصیص یافته است.

 کسری 67 میلیارد تومانی

جمشیدی، میزان اعتبارات ماده 180 قانون برنامه پنجم را 6 میلیارد تومان دانست و گفت: تخصیص در این بخش صفر بوده است، ضمن اینکه از 186 میلیارد تومان  از ماده 180  قسمت استانی میزان تخصیص تاکنون  صفر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سهم استان از منابع ماده 10 و 12 برنامه پنجم برای سال جاری 82 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که میزان تخصیص حدود  30 درصد بوده است.

وی مجموع کسری اعتبارات دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی را بدون احتساب دیون سنوات گذشته 67 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی در بخش دیگربا اشاره به وجود هزار و 800 پروژه نیمه تمام در استان خاطرنشان کرد: تکمیل این پروژه‌ها نیازمند دو هزار و 700 میلیارد تومان است که با توجه به کمبود منابع مالی و روند کنونی اختصاص  بودجه و اعتبار تکمیل این شمار 12 تا 13 سال می‌برد.

وی با بیان اینکه باید از مشارکت بخش خصوصی و واگذاری پروژه‌ها به بخش غیردولتی استفاده کرد، یادآور شد: مشارکت بخش خصوصی ضمن اینکه به کاهش 28 درصدی قیمت تمام شده اجرای پروژه منجر می‌شود، زمان اجرا نیز 33 درصد کاهش می‌یابد.

لازم به ذکر است در این نشست، شورای برنامه‌ریزی استان با جدا شدن  شهرک صنعتی امان آباد از شرکت شهرک‌های صنعتی استان و امکان واگذاری این ناحیه صنعتی به بخش خصوصی موافقت کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.