قدس آنلاین – رها واعظی: صنعت حمل و نقل، نقش بزرگی در تغییرات آب و هوایی سیاره ی زمین دارد و حدود ۲۳ درصد از انرژی هایی که در این سیاره آزاد می شود، ناشی از وسایل حمل و نقل می باشد.

حضور پر رنگ اتومبیل های الکتریکی در سیاره ی زمین، تا سال ۲۰۵۰

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، یک مطالعه ی تحقیقاتی جدید نشان می دهد که تا سال 2050، نیمی از خودروهای تولید شده ی جهان، اتومبیل های الکتریکی خواهد بود، این اتفاق حتی در کشورهایی مانند چین و هند نیز رخ خواهد داد.

این مطالعه که در مجله ی ساینس منتشر شده است، نشان می دهد که اتومبیل های برقی در آینده یی نزدیک، نه تنها باعث توقف تولید گازهای گلخانه یی می شوند، بلکه تبدیل به بخش مهمی در وسایل حمل نقل عمومی در شهرهای بزرگ خواهند شد.

این مطالعات، خبر خوبی برای شرکت هایی مانند تسلا، نیسان، BMW و تمام کمپانی هایی است که در حال تولید خودروهای برقی در بازار هستند.

به نظر می رسد، اپل هم که در حال کار بر روی خودروی الکتریکی هوشمند خود می باشد، تاثیر بزرگی بر سیستم مالکیت خوروهای برقی خواهد گذاشت.

فناوری خودروهای برقی و الکتریکی، یک پله بالاتر از فناوری هایی مانند سوخت هیدروژنی یا زیستی می باشد و باعث کاهش هزینه ها خواهد شد.

از سال 2007 تا 2014، قیمت هر کیلو وات ساعت برق برای شارژ باتری اتومبیل های برقی نصف شده و پیش بینی می شود که قیمت آن تا سال 2030 حداقل یک سوم دیگر کاهش یابد.

استفاده از این خودروها در بخش حمل و نقل نیز، باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه یی می شود و این موضوع دستاورد بزرگی برای نجات سیاره ی زمین از آسیب های گازهای گلخانه یی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.