خادمان بارگاه منور رضوی که به منظور شرکت در پیاده روی اربعین حسینی در نجف اشرف حضور دارند، در مراسم غبارروبی و سربرداری ضریح مطهر حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام حضور یافتند.

 خادمان بارگاه منور رضوی غبارروبان حرم مطهر علوی شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، جمعی از خادمان و مدیران آستان قدس رضوی در معیت حجت الاسلام والمسلمین سید نزار هاشم حبل المتین؛ تولیت آستان مقدس علوی و خادمان بارگاه منور علوی طی مراسمی پرشور و معنوی، ضریح مطهر را غبارروبی کردند.
کاروان خدام قبل از این مراسم در دیدار با تولیت آستان قدس علوی به تبادل نظر درباره راه های توسعه همکاری ها پرداختند.
تولیت آستان مقدس علوی در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از اولین حضور خادمان امام رضا علیه السلام در نجف اشرف و پیاده روی اربعین حسینی، خواستار توسعه تعاملات شد و گفت: اولین تبادل جدی بین عتبه علویه و آستان قدس رضوی از طریق انتقال تجربیات در زمینه فعالیت های قرآنی دارالقرآن حرم مطهر رضوی صورت گرفت و از آن روز این همکاری ها همواره رو به توسعه بوده است و امیدواریم روند آن با سرعت بیشتری ادامه یابد.
وی با اشاره به طرح توسعه حرم مطهر حضرت علی علیه السلام و شبستان و صحن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: همچنان که در حکومت پهلوی در ایران نسبت به توسعه حرم مطهر رضوی اقدامی صورت نمی گرفت، در رژیم بعث و حکام قبلی عراق نیز هیچ گونه توجهی به توسعه عتبات مقدسه و حرم مطهر حضرت علی علیه السلام نبود و این توسعه و بازسازی با سقوط صدام از حدود یک دهه قبل شروع شده است.
نزار هاشم با اشاره به بافت فرسوده اطراف حرم مطهر علوی و تملک اراضی اطراف حرم، اظهار داشت: حدود 10 سال کار سخت را پشت سر گذاشتیم و بحمدلله امروز کار بازسازی به سرعت در حال انجام است و سعی شده رفاه زائران و نیازهای آنان مدنظر قرار گیرد.
مدیر کاروان اعزامی خدام رضوی نیز اظهار کرد: امسال با عنایت آیت الله واعظ طبسی؛ تولیت عظمای آستان قدس رضوی، 220 نفر از خدام بارگاه منور رضوی در مراسم پیاده روی اربعین حسینی حضور می یابند. حدود 50 نفر از خدام در حال حاضر در مسیر نجف – کربلا مستقر شده اند و 170 نفر دیگر نیز روز شنبه در قالب کاروان خدام آستان قدس رضوی از نجف اشرف به سمت کربلای معلی حرکت می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی شریف افزود: با عنایت به حضور خدام برای اولین بار در این مراسم، نیازمند همکاری و مساعدت مسئولان محترم عتبات عالیات هستیم تا ان شا الله فتح بابی برای ارتباطات و تعاملات بیشتر باشد.
همچنین سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی در این دیدار به ارائه گزارش از فعالیت های آستان قدس رضوی در دوره 37 ساله پس از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: آستان قدس رضوی در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکوفایی بسیاری در زمینه های مختلف داشته است که یکی از دلایل مهم آن، توجه به نیات واقفان و صیانت و توسعه موقوفات بوده است.
سید احمد هاشم آبادی افزود: همان طور که اشاره شد، در رژیم گذشته توجهی به توسعه حرم مطهر رضوی نبوده و بعد از انتصاب آیت الله واعظ طبسی توسط امام راحل(ره)، نظم و انضباط خاصی بر موقوفات حاکم شد و نتیجه این شد که زیربنای حرم مطهر رضوی از 120 هزار مترمربع به بیش از یک میلیون مترمربع رسید و مجموعه های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و اقتصادی این مجموعه در سطح کشورفعالیت مطلوبی دارند.
وی تجربیات 37 ساله آستان قدس رضوی را متعلق به جهان اسلام دانست و گفت: با توجه به حضور مهندس عزیزیان به عنوان قائم مقام تولیت عظمای آستان قدس رضوی که نقش موثری در توسعه و عمران حرم مطهر داشته اند، شرایط برای همکاری و تبادل تجربیات آستان قدس رضوی با عتبات عالیات به ویژه در زمینه توسعه و بازسازی فراهم است.
در این دیدار از سوی تولیت آستان قدس علوی هدایای معنوی و فرهنگی به کاروان خادمان رضوی اهدا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.