مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه وهابیت دشمن انسانیت بوده و در طول تاریخ در لباس‌های گوناگون ظهور یافته است، گفت: وهابیت امروز با وحشگیری به دنبال اسلام ستیزی در غرب است.

 آیت‌الله‌ سبحانی: وهابیت با وحشگیری به‌دنبال "اسلام‌ستیزی" در غرب؛ آن‌ها امروز لباس داعش به‌تن کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، آیت‌الله‌ جعفر سبحانی در دوازدهیمن اجلاس سراسری مدیران واحدهای آموزشی و تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با عنوان «تربیت و تبلیغ، مدار رسالت حوزه» که در مجتمع یاوران مهدی برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن تاکیدشده که کسانی که به آن‌ها قدرت اعطا کرده‌ایم مسئولیت دارند و از زمان انقلاب به بعد خداوند قدرت را به روحانیت و طلاب اهدا کرده و همین امر مسئولیت بالای روحانیت را نشان می‌دهد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه چهار مسئولیت نماز و زکات و امر به معروف و نهی‌ازمنکر در قرآن ذکر شده است که در ذیل آن مسئولیت‌های بسیاری وجود دارد، افزود: برای این امر باید در انتخاب مدیر دقت فراوان کرد و یکی از شروط این است که مدیر یک کار داشته باشد و تمام توان خود را برای این کار بگذارد.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه مدیر باید سعه صدر داشته باشد و زود از کوره در نرود، خاطرنشان کرد: یک مدیر موفق باید از درخت تلخ میوه شیرین بچیند؛ مدیر از شرایط سخت هم فرصت ایجاد کند و با سعه‌صدر فردی را که روی برگرداننده است، به راه برگرداند.

وی با تاکید بر اینکه مدیر باید هم قدرتمند و هم امین باشد، تصریح کرد: مدیر ضعیف و ناتوان و بیمار، نمی‌تواند به‌درستی مدیریت کند و کار بسیار سلامتش را به خطر می‌اندازد و همین امر سبب می‌شود که از اجرای مسئولیت خود بماند.

آیت‌الله سبحانی افزود: برای پذیرش طلاب باید افرادی انتخاب شوند که دارای استعداد باشند و روی فردی سرمایه‌گذاری کنیم که قطعاً بعد از چند سال جواب سرمایه‌گذاری خود را دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه ویژگی دوم این افراد این است که باید دارای اصالت و خانواده ریشه‌داری باشند، خاطرنشان‌کرد: باید سابقه این افراد را ملاحظه کرد که ریشه این افراد چگونه است و ببینیم که اصول اسلام چیست و براساس اصول اسلام افراد را تربیت کنیم و در این راه ترسی از انتقاد و زخم زبان دیگران هم نداشته باشیم.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: باید اصل بر تربیت مبلغ باشد که این افراد بتوانند در حوزه‌های مختلف جوابگوی شبهات باشند.

وی با اشاره به اینکه باید در تربیت مسائل روز مطرح شود و از منابع قدیمی که دوره آن‌ها گذشته است اجتناب کرد، تصریح کرد: دشمن امروز ما و انسانیت وهابیت است که در اسم‌های گوناگون سلفی‌گری، القاعده و امروز هم به اسم داعش ظهور پیدا کرده و معبر تمام دشمنان انسانیت وهابیت است.

آیت‌الله سبحانی خاطرنشان کرد: وهابیت به‌دنبال این است که بنیان اسلام را خراب کنند و اسلام ستیزی را در غرب شروع کرده‌اند و با رفتارهای وحشیانه تلاش می‌کنند اسلام را در نظر غرب و جهان خدشه دار کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.