قدس آنلاین: شهردار اصفهان گفت: محلات کم برخوردار محور توسعه شهر هستند و در این راستا ابرپروژه‌های عمرانی در این مناطق اجرا خوهند شد.

ابرپروژه های عمرانی اصفهان درمناطق محروم اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در حاشیه افتتاح پروژه های عمرانی و فرهنگی منطقه 2 در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: تمام پروژه هایی که در مناطق شمال و غرب اصفهان انجام می شود می تواند به عنوان محور توسعه شهر اصفهان ثبت شود.
شهردار اصفهان تصریح کرد:برای توسعه مناطق محروم ابتدا هسته مرکزی محلات را توسعه می دهیم و سپس در اطراف آن پروژه های مختلفی تعریف می کنیم.
 
جمالی نژاد افزود:در ورودی محله دهنو ابرپروژه تقاطع غیرهمسطح استقلال در حال اجراست که به رینگ حفاظتی وصل می شود و بار ترافیکی غرب اصفهان را کاهش می دهد.
وی با اشاره به افتتاح دو خیابان در منطقه 2 اظهار کرد:خیابان ملت به طول 750 متر و عرض 16 متر با هزینه ای بالغ بر 7 میلیارد تومان احداث شده است.
شهردار اصفهان ادامه داد:خیابان ولی عصر نیز به طول 800 متر و عرض 18 متر با اعتبار 5 میلیارد تومان امروز به بهره برداری رسید.
جمالی نژاد با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان شهر مسجد محور تعریف شده است، گفت: بر این اساس مراکز فرهنگی و کتابخانه‌ها در اطراف مساجد احداث می شود.
وی با بیان اینکه توسعه زیرساختهای فرهنگی منطقه 2 نیز در دستور کار است، افزود:احداث فرهنگسرای سراج در محله دهنو با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان انجام شده است.
شهردار اصفهان اضافه کرد: با توجه به اینکه اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و صنایع دستی مطرح است و در سال 2017 به عنوان پایتخت گردشگری شناخته می شود امیدواریم اجرای چنین پروژه‌هایی در مناطق محروم در پیشرفت و توسعه شهر موثر باشد.

جمالی نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سال 95 به نام بانوان نامگذاری شده است، گفت: در سال آینده سعی می شود پروژه‌های زیرساختی جهت بهره برداری بانوان توسعه یابد، البته این موضوع از سال جاری آغاز شده و هفته آینده بانوسرای منطقه 3 به بهره برداری می رسد.
وی از افتتاح تقاطع غیرهمسطح اشکاوند در آینده نزدیک خبرداد و افزود: اصفهان به رغم تاریخی بودن، ورودی زیبایی ندارد بنابراین قرار است ورودهای شهر در شان اصفهان ساماندهی شود.
شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان 11 ورودی دارد، تصریح کرد: طبق جلسه ای که با استانداری برگزار شد قرار است 4 ورودی اصفهان در اولویت نوسازی و بهسازی شود.
جمالی نژاد خاطرنشان کرد: تقاطع غیرهمسطح استقلال در ورودی شمال اصفهان، ورودی فرودگاه اصفهان تحت عنوان ورودی تشریفات، ورودی‌های کاوه و بهارستان در اولویت ساماندهی قرار دارد.
وی اظهار کرد: ساماندهی 7 ورودی دیگر نیز در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

شهردار اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به حس تعلق شهروندان به محلات و شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان با پایبندی به ارزش های اسلامی و با برخورداری از مشارکت و پشتوانه مردمی و بهره گیری از منابع با رویکرد مدیریت کارآمد و مبنتی بر دانایی محور به ارائه خدمات عادلانه پرداخته است.
جمالی نژاد با اشاره به اینکه شهرداری به دنبال ایجاد محیطی مطلوب با شاخصه‌های آرامش، امنیت، نشاط و رونق اقتصادی است، افزود: بدیهی است افزایش سرمایه گذاری در توسعه زیربنایی شهر از جمله توسعه معابر، ساخت تقاطع ها، پارکها، بهبود حمل و نقل، ایجاد فناوری نوین در محلات در دستور کار قرار دارد.
وی تصریح کرد: به منظور تقویت حس تعلق شهروندان طرح هر هفته افتتاح چند پروژه اجرا شده و  بر این اساس هر هفته از معتمدان محل و خانواده شهدا برای حضور در مراسم دعوت می شود و به دنبال آن خانواده شهدای منطقه تجلیل می شوند.
شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اگر حس تعلق در محلات افزایش یابد، وفاق و انسجام و امنیت احتماعی در محلات و به دنبال آن در شهر بیشتر می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.