در آخرین نظرسنجی محبوبیت دونالد ترامپ، یکی از نامزدهای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ۱۲درصد کاهش یافت. دلیل کاهش محبوبیت وی، تمسخر معلولیت یک خبرنگار و اظهاراتش درباره ثبت مشخصات مسلمانان است.

کاهش ۱۲ درصدی محبوبیت ترامپ میان جمهوری‌خواهان
به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، محبوبیت دونالد ترامپ، یکی از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه آمریکا برای رقابت‌های ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ در هفته‌ی گذشته ۱۲ درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نتایج نظرسنجی مشترک رویترز و موسسه نظرسنجی بین‌المللی ایپسوس نشان داد که ترامپ، نامزد محبوب تنها ۳۱ درصد جمهوری‌خواهان بود. این درحالی است که یک هفته پیش‌تر، ۴۳ درصد جمهوری‌خواهان در این نظرسنجی اعلام کرده بودند که نامزد محبوب آن‌ها دونالد ترامپ است.

به گزارش رویترز این سقوط و کاهش ناگهانی اقبال جمهوری‌خواهان به این ثروتمند و سرمایه‌گذار معروف آمریکایی دو دلیل اصلی دارد. یکی از دلایل اظهارات دونالد ترامپ درباره‌ مسلمانان بعد از وقایع تروریستی پاریس است. ترامپ در گفت‌وگویی با شبکه‌ی خبری ان‌.بی‌.سی گفت که او از این ایده که مشخصات دقیق تمامی مسلمانان در خاک آمریکا در پایگاه داده مشخصی ثبت و جمع‌آوری شود، حمایت می‌کند. این اظهارات ترامپ موجی از خشم و انتقاد را حتی درمیان هم‌حزبی‌های وی به‌دنبال داشت.

دونالد ترامپ چند روز بعد در گردهمایی انتخاباتی در ایالت کارولینای شمالی ادای کم‌توانی جسمی سرژ کوالسکی، خبرنگار روزنامه‌ی نیویورک تایمز را درآورد. کوالسکی به بیماری آرتروگریپوزیس مبتلاست؛ بیماری که با ضعف عضلانی و محدودیت‌های حرکتی همراه است. دونالد ترامپ در این گردهمایی درباره کوالسکی گفت: پسر بیچاره، باید وضعیت‌اش را ببینید. وی سپس ادای ضعف حرکتی دستان کوالسکی را درآورد.

روزنامه نیویورک تایمز در یادداشت انتقادی شدیداللحنی رفتار ترامپ را گستاخانه توصیف کرد.

دونالد ترامپ بعد از این‌ که انتقادها از رفتار او بالا گرفت، گفت که نمی‌دانست کوالسکی چه شکلی است و صرفا داشت ادای کسی را در می‌آورد که حرفی را که قبلا زده، پس می‌گیرد!

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.