نخست وزیر ترکیه با اشاره به اینکه جسد خلبان ساقط شده روسیه را به مسکو تحویل خواهیم داد، گفت: امکان تکرار حادثه ای شبیه ساقط شدن جنگنده روسیه در صورت عدم هماهنگی پیرامون بحران سوریه وجود دارد.

ترکیه جسد خلبان روس را به مسکو تحویل می‎دهد/امکان تکرار حادثه‎ای شبیه ساقط شدن جنگنده سوخو وجود دارد
به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان؛"احمد داوود اوغلو"، امروز _یکشنبه_ پیش از عزیمت به بروکسل برای حضور در نشست مشترک با اتحادیه اروپا گفت: جسد خلبان جنگنده سوخوی روسیه را از گروه های مسلح دریافت کردیم و آن را بزودی به مسکو تحویل خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی ها در سوریه برای جلوگیری از حوادث مشابه ساقط شدن جنگنده روسیه باید افزایش یابد، افزود: امکان تکرار چنین حادثه ای در صورتی که هماهنگی در خصوص بحران سوریه انجام نشود، وجود دارد.

داوود اوغلو اضافه کرد: پس از 11 سال نشستی مشترک بین ترکیه و اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار می شود و در این نشست موضوع نقض حریم هوایی ما مطرح خواهد شد.

 به دنبال اقدام اخیر ترکیه در سرنگون کردن سوخوی روسیه بر فراز سوریه، کرملین اقدامات تنبهی خود علیه آنکارا را با امضای قانون تحریم توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور شدت بخشید.

در همین حال دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین شنبه شب اعلام کرد: رئیس جمهوری روسیه قانون تامین امنیت ملی روسیه و اعمال تدابیر اقتصادی ویژه در مورد ترکیه را امضا کرد.

بر اساس این قانون بطور موقت واردات اقلامی از کالاها از ترکیه منع می شود و فقط کالاهایی که برای استفاده شخصی وارد خواهد شد مشمول این تحریم قرار نمی گیرد.

شرکت های گردشگری موظف شده اند براساس قانون جدید از اعزام گردشگران روس به ترکیه خودداری کرده و کارفرمایان روس هم از اول ماه ژانویه سال آینده حق بکار گرفتن شهروندان ترکیه را نخواهند داشت.

دولت روسیه هم موظف شده است کنترل بر وسایل حمل و نقل ترکیه را به منظور تامین امنیت عمومی روسیه تشدید کند.

این قانون در رابطه با سرنگونی هواپیمای روسی سوخو 24 توسط ترکیه وضع شده است.

جنگنده روس سوخو-24 روز سه شنبه در منطقه ای مرزی در سوریه در نزدیکی مرز با ترکیه سرنگون شد و به گفته ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هواپیما با یک موشک هوا به هوا سرنگون شده است.

این حادثه روابط روسیه و ترکیه را به تیرگی کشانده است.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
    0 0
    با وجود استقرار سامانه موشكي اس 400 معلوم مي شود كه اين آقا خيلي بيغ است . كه بدون اجازه از آقا جانشان الدروم كرده . بزرگترش به التماس افتاده آنوقت اين جوجه رجز خواني مي كند .