«پییر لورن» کارشناس مسائل روسیه در مصاحبه با فرانس ۲۴ با اشاره به هزینه‌های میلیارد یورویی تحریم‌های ضدروسی آمریکا برای اروپا اعلام کرد که اروپا از تحریم‌های ضدروسی واشنگتن رنج می‌برد اما آمریکا از آن پول در می‌آورد.

اروپا از تحریم‌های ضدروسی واشنگتن رنج می‌برد و آمریکا از آن پول در می‌آورد/بدون روسیه نمی‌توان امور بین‌الملل را حل و فصل کرد
 
 
  •  

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «پییر لورن» نویسنده فرانسوی و کارشناس مسائل روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که تحریم‌های ضدروسی اعمال شده از سوی واشنگتن میلیاردها یورو هزینه برای اروپا به دنبال دارد و این در حالیست که آمریکایی‌ها میزان و سطح مبادلات اقتصادی خود با مسکو را افزایش داده‌اند.

این کارشناس فرانسوی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «فرانس 24» با اشاره به چهره مبهم و تمایلات پنهان کاخ سفید در سیاست تحریم‌های ضدروسی اعلام کرد: «من فکر می‌کنم که آمریکا ولادیمیر پوتین و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های واکنش روسیه را دست کم گرفته است. البته نباید خود را فریب دهیم: تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه به ضرر اروپای غربی و اتحادیه اروپا بوده و عملا 20 درصد تبادلات آنها را کاهش داده است و این در حالیست که مبادلات میان روسیه و آمریکا به رغم تحریم‌های طی همین دوره شاهد رشد 7 درصدی بوده است و این بدان معناست که ما از تحریم‌ها رنج می‌بریم و آمریکایی‌ها از تحریم‌ها پول درمی‌آورند.»

وی افزود: «روسیه تحت هیچ شرایطی از تحریم‌های اعمال شده علیه خود سود نمی‌برد و این در حالیست که آمریکا از این تحریم‌ها منفعت می‌برد. با توجه به نقش روسیه در صحنه بین‌المللی، باید گفت که نمی‌توان امور بین‌الملل را بدون روسیه حل و فصل کرد. روسیه بازیگر و عاملی مهم است و این را با حصول پیشرفت‌های زیاد در بسیاری از پرونده‌ها و موضوعات نظیر پرونده هسته‌‌ای ایران نشان داده است.»

دولت آمریکا به بهانه دخالت روسیه در درگیری‌های شرق اوکراین،‌ تحریم‌هایی علیه مسکو اعمال کرده و با فشار بر اتحادیه اروپا،‌ کشورهای اروپایی را مجبور به اعمال تحریم‌هایی علیه روسیه کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.