پورمختار از دستگیری یک زمین خوار در روستای «انباج» خبرداد و گفت: زمین خواران با سوء استفاده از اعتقادات مذهبی مردم و ساخت یک امامزاده قلابی، قصد داشتند زمین وسیعی را تصاحب کرده و پول هنگفتی را به جیب بزنند که با ورود به موقع دستگاه قضایی به هدف شوم خود نرسیدند.

ساخت امامزاده ترفندی جدید برای زمین خواری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان: محمد علی پورمختار از وقوع یک زمین خواری در روستای «انباج» لواسانات کوچک خبر داد و در خصوص جزئیات آن بیان کرد: زمين‌خواران در این منطقه  ترفند جديدی براي زمين‌خواری انتخاب کرده بودند و درصدد ساخت امامزاده در محلي بودند.

وی با بیان اینکه پس از کارشناسی‌های انجام شده مشخص شد که امام زاده‌ای در آن محل وجود نداشته است، افزود: پس از اینکه اطلاعاتی مربوط به زمین خواری در روستای انباج به دست ما رسید، کارشناسان در منطقه اعزام شدند و متوجه شدند که  چند نفر محلی زمین‌خوار اتاقکی ساختند و عنوان کرده‌اند که این محل امامزاده است.

پورمختار اضافه کرد: فاصله ۱۰۰۰ متری بین جاده تا امامزاده قلابی، وجود داشت و بر همین اساس زمین خواران یک پل با قیمت ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ساختند تا به ۴۰ هکتار از اراضی آن منطقه دسترسی داشته باشند و از طریق ساخت این پل هزینه هنگفتی را به جیب زدند.

وی افزود: از مسئولان محلی درخواست کردیم تا در محل حضور پیدا کنند، پس از بررسی‌های بعمل آمد مشخص شد که آن محل امام زاده نبوده و بجای امامزاده به یک منبع آب رسیدند و زمین‌خواران با سوءاستفاده از اعتقادات مذهبی مردم آن‌ها را فریب دادند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: متاسفانه این افراد با کسب محمل "شرعی" قصد داشتند زمین وسیعی را تصاحب کنند.

وی همچنین گفت: مسئولان محلی هم به دلیل این اعتقاد دراین مسئله ورود پیدا نکرده بودند که با انجام اقدامات و هماهنگي‌هاي صورت گرفته، جلوي ادامه روند ساخت و‌ساز و نصب گنبد و سازه اين امامزاده گرفته شد.

پور مختار ادامه داد: پس از روشن شدن ابهامات این پرونده به دستور حوزه قضایی این بخش نفر اصلی بازداشت شد و به زودی پل احداث شده تخریب می‌شود.

براساس گزارش میزان، «انباج» یکی از روستاهای دهستان لواسان کوچک بخش لواسانات در شهرستان شمیرانات استان تهران ایران است. این آبادی سردسیر و کوهستانی است. شش هکتار باغ و قلمستان دارد. این روستا در فاصله سه کیلومتری از شمال خاور شهر لواسان مرکز بخش لواسانات قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.