محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلت نظام در مسیر راهپیمایی نجف تا کربلا گفت: پیاده روی اربعین حسین (ع) آموزشگاه تعالیم دینی، است و مهیا شدن برای ظهور حضرت مهدی (عج) و آخر الزمان است.

 رسانه‌ها با ظهور راهپیمایی اربعین نمی‌توانند «اسلام ناب» را بایکوت کنند

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته در مسیر راهپمیایی اربعین، شب گذشته به موکب امام رضا (ع) در ده کیلومتری نجف رسید. شب گذشته میثم مطیعی در این موکب روضه  خوانی کرد. صفار هرندی در پاسخ این سوال که آیا فکر میکردید که روزی برسد که شما بیایید در مسیر کربلا، ایرانی ها و عراقی ها، کنار هم در یک موکب پای روضه‌ی امام حسین(ع) بنشینند؛ گفت: فرض کنید آن زمانی که قرار بود، همان شعار جنگ جنگ تا پیروزی محقق شود. همان پیروزی که خیال می‌کردیم باید بغداد را بگیریم و صدام را سرنگون کنیم و دولت مطلوب خودمان هم سرکار می‌آمد و سرباز ایرانی آنجا می‌گذاشتیم، تمام این‌ها آن زمان محقق می‌شد. اگر چنین چیزی می‌شد از کجا معلوم که امروز شورش‌هایی علیه ما نمی‌شد. بعد هم می‌گفتند که ایران نیروی مهاجمی است که عراق را اشغال کرده است.

وی ادامه داد: آن روز چنین چیزی محقق نشد، اما امروز شاهدش هستیم که عراقی‌ها برای ایرانی‌ها آغوش گشوده‌اند. حس می کنم جنگ جنگ تا پیروزی که می‌گفتیم خدا به این جنس پیروزی بدلش کرد. همان شعار محقق شد اما جنس پیروزی را خداوند شکل داد. همان خدایی که برکت امام حسین(ع) را نصیب شیعیان کرده است، هزاران پیروزی از برکت نام امام حسین(ع) شکل داد. این یک جلوه از آن پیروزی‌ها است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد راهپیمایی و عظمت نام اربعین حسینی گفت:  اربعین یک ماجرای پیچ در پیچ است. بخشی از آن پیاده روی است. در حقیقت اینجا عاشقان حسین(ع) به گونه‌ای تجهیز می‌شوند که  مهیای کارهای بزرگتری شوند. زائر لب مرز می‌آید و التماس می‌کند تا بیاید اینجا رنج بکشد. ما در روایت هم داریم که بهشت را به بها، سختی و رنج می‌دهند. این  سختی‌ها مقدمه‌ی نعمت عظیمی است که محقق می‌شود.

صفارهرندی ادامه داد: 80 کیلومتر را پیاده قدم می‌زنند و سختی مسیر را تحمل می‌کنند ولی همه این سفر سختی و رنج نیست، بلکه در کنار این سختی برکت هم نصیبشان می‌شود. گویی درهای برکت به رویشان باز می‌شود. همه چیز برای زائر می‌آورند، پاهایش را ماساژ می‌دهند و برایش هدیه می‌آورند. به او یاد می‌دهند که برای رسیدن به معشوق مسیر همان «ان مع العسر یسرا» است. اربعین اینگونه آموزشگاه تعالیم دینی، شده است.

وی ادامه داد: زیارت اربعین، آن هم با این شکل اجرا، در حقیقت مهیا شدن برای ظهور حضرت مهدی (عج) و آخر الزمان است. اسلام ناب محمدی چقدر باید هزینه می‌کرد تا دوربین‌های دنیا بیایند شعائر ما را پوشش بدهند. رسانه‌ها، دیگر نمی‌توانند این اجتماع را بایکوت کنند. 

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.