معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: مشهدمقدس همزمان با دهه پایانی صفر میزبان ۳ میلیون زائر از سراسر کشور است.

 میزبانی مشهد از ۳ میلیون زائر رضوی در دهه پایانی صفر

به گزارش قدس آنلاین سید جواد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، اظهار داشت: اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی در راستای ارائه خدمات رفاهی و اسکان به زائران رضوی در ایام دهه پایانی صفر و ایام شهادت امام رضا(ع)، از آمادگی کامل برخوردار است.

وی به تعداد مسافران دهه پایانی صفر در مشهد اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود مشهدمقدس در ایام شهادت امام رضا (ع) میزبان 3 میلیون زائر باشد.

موسوی با بیان اینکه تمهیداتی ویژه‌ای برای اسکان زائران پیاده در طول مسیر زائران پیاده اندیشیده شده است، افزود: اسکان اضطراری نیز برای زائران پیاده‌ رضوی برای ایام پایانی دهه پایانی صفر در نظر گرفته شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی به اماکن در نظر گرفته شده برای اسکان اضطراری اشاره کرد و گفت: همچنین با تعاملات صورت گرفت با نهادهای مختلف اماکنی همچون سالن‌های ورزشی، مدارس، حسینیه‌ها برای اسکان 15 هزار نفر شب اقامت اضطراری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ابلاغیه‌ها و اخطارهای لازم به مراکز اقامتی از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی اعلام شده است، افزود: هماهنگی‌های لازم برای اقامت 300 هزار نفر شب در مشهد فراهم شده است.

موسوی به تشرف بسیاری از مردم به کربلا برای ایام اربعین اشاره و تصریح کرد: افرادی که مشرف به کربلا در این ایام می‌شوند از دفاتر رسمی و تورهای مجاز اقدام به خرید بلیت کنند تا دچار سردرگمی نشوند و برای این افراد مشکلاتی ایجاد نشود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی خراسان رضوی بیان کرد: 300 دفتر رسمی در مشهد مقدس وجود دارد و تقاضا داریم متقاضیان برای تهیه بلیت به دفاتر مجاز تحت نظارت سازمان حجو زیارت مراجعه کنند.

موسوی از با بیان اینکه زائران در این ایام برای اسکان به واحدهای مجاز مراجعه کنند، تصریح کرد: تمام قیمت‌ها و اماکن مجاز اقامتی در سایت سازمان میراث فرهنگی خراسان رضوی موجود است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.