قدس آنلاین – سبزوار : معاون عمرانی فرمانداری سبزوار گفت: ایران جزء ۱۰ کشور زلزله خیز جهان است آموزش تنها راهکار کاهش آسیب ها در حوادث است.

در عملیات های امداد و نجات ، کمبود تجهیزات از مهمترین دلایل افزایش میزان تلفات در حوادث است 

دکتر حسین شاد در حاشیه برگزاری مانور سراسری زلزله که همزمان در مدرسه شهید فرومندی  شهرستان سبزوار برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار با بیان اینکه بروز این حادثه همواره با تلفات انسانی و مالی همراه است ،اضافه کرد: برای کاهش آسیب ها و تلفات ناشی از این حادثه باید به سمت تقویت زیر ساخت های امداد و نجات برویم.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از این زیر ساخت ها توجه به حوزه آموزش است،ادامه داد:آموزش مربوط به سنین خاصی نیست و اقشار مختلف جامعه بایستی به این موضوع توجه کنند.

وی تصریح کرد: توجه به آموزش در هنگام حوادث در راستای پیشگیری از افزایش آسیب ها در آموزش و پرورش باید به صورت کاربردی و منظم باشد تا دانش آموزان در طول سال تحصیلی نسبت به حوادث خاصی مانند زلزله آشنایی داشته باشند.

وی یاد آورشد:  اجرای مداوم آموزش امداد و نجات ویژه آموزگاران و دانش آموزان در سطح مدارس سبزوار در کمیته بحران این شهرستان به تصویب رسیده است .

معاون فرمانداری سبزوار خاطر نشان کرد: برگزاری مانورهای امداد و نجات زلزله در سطح مدارس ،می تواند دانش آموزان را با این نوع از حادثه آشنا و توانمندی و سطح تجهیزات نیروهای امداد و نجات در هنگام بروز حادثه را نیز سنجید.

وی ضعف در اجرای عملیات های امداد و نجات و کمبود تجهیزات را از دیگر دلایل افزایش میزان تلفات در حوادث دانست و در عین حال اظهار داشت : انتظار ما از دستگاه های عضو در مدیریت بحران ارتقاء سطح آموزشهای نیروها و تقویت تجهیزات مورد نیاز است.

دراین مانور تعداد 20 دستگاه خودروی امداد و نجات و 80 تن از کارکنان اورژانس 115،جمعیت هلال احمر، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، نیروی انتظامی و سایر دستگاههای مدیریت بحران حضور داشتند. /  انتهای پیام 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.