قدس آنلاین –سبزوار : فرماندار شهرستان خوشاب گفت: این شهرستان ۴۰ هزار نفری تنها یک کتابخانه عمومی نهادی دارد.

دغدغه فرهنگی در هر منطقه باید از اولویت های مهم مسئولان باشد

حسین ابراهیمی کردیانی در گفت و گو با خبرنگارقدس آنلاین در سبزوار با بیان اینکه توسعه فضای کتابخانه ای این شهرستان همکاری و مشارکت جدی مسئولان و خیرین را می طلبد افزود :  تنهاکتابخانه عمومی شهدای شهر سلطان آباد مرکز خوشاب که از سال 1377 تاسیس شده است 700 عضو و 15 هزار نسخه کتاب دارد.

وی با بیان اینکه اعتبارات موجود جوابگوی ساخت کتابخانه نیست تصریح کرد : در این زمینه نیازمند مشارکت جدی خیرین برای ایجاد کتابخانه مشارکتی هستیم و بخش مشکان و روستاهای پرجمعیت این شهرستان در اولویت ایجاد کتابخانه مشارکتی می باشند.

ابراهیمی کردیانی با اشاره به نبود کتابخانه مشارکتی در شهرستان خوشاب ادامه داد:  برای روستای شم آباد خوشاب مجوز راه اندازی کتابخانه مشارکتی اخذ شده که تا پایان سال جاری راه اندازی می شود و همچنین برای راه اندازی کتابخانه مشارکتی در روستاهای مشکان و سیدآباد نیز در حال پیگیری هستیم.

فرماندار خوشاب با تاکید بر اهمیت مسائل فرهنگی در توسعه شهرستان اظهارداشت : دغدغه فرهنگی در هر منطقه باید از اولویت های مهم مسئولان باشد.

وی چنین با اشاره به کمک فرهنگی نیم درصد شهرداری به کتابخانه ها که در توسعه این حوزه بسیار تاثیرگذار است یادآورشد : باید با همکاری تمام دستگاههای اجرایی به ویژه انجمن کتابخانه ها و دستگاههای فرهنگی و آموزشی بستری آماده شود که سرانه مطالعه با ارائه راهکارها و برنامه مناسب ارتقا یابد. /  انتهای پیام  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.