جلیل فخرایی: معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي، محور اصلی برنامه‌هاي فرهنگي، تبليغي و مذهبي حرم مطهر رضوي در دهه پاياني صفر را «تبيين معارف نبوي و رضوي» عنوان كرد.

خدمات رسانی به بیش از ۲ هزار هيأت مذهبي  در حرم مطهر رضوی

حجت الاسلام والمسلمين سيد جلال حسيني در نشست خبری در حرم مطهر رضوی محور اصلی برنامه‌هاي فرهنگي، تبليغي و مذهبي حرم مطهر رضوي در دهه پاياني ماه صفر را «تبيين و بازشناسی تمدن صدر اسلام برای تجدید بنای تمدن اسلامی در عصر حاضر» بیان کرد و گفت: شاخص اصلي برنامه‌ها تحليل و بررسي دوران پيامبر (ص)، شاخصه‌ها، اخلاق حکومتی و خطوط اصلي نظام حکومت نبی اکرم(ص) خواهد بود.
معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي اظهار داشت: 120جلسه سخنراني و بيان معارف نبوی و رضوی از اربعین تا شام شهادت حضرت رضا(ع) با حضور زائران و مجاوران در رواق بزرگ امام خمینی(ره) و بیش از 50 جلسه سخنرانی معارفی و 35 جلسه سخنرانی بیان احکام در رواق‌های مبارکه دارالاجابه و دارالحکمه قبل و بعد از نماز ظهر و عصر و قبل از نماز مغرب و عشاء ویژه خواهران برگزار می شود.
حسيني، مهم‌ترين برنامه‌هاي حرم مطهر رضوي را برگزاري محفل انس با قرآن عنوان و بيان كرد: اين مراسم در شام شهادت حضرت رضا(ع) مصادف با 21 آذر با حضور ذاكران اهل بيت(ع) در رواق بزرگ امام خميني(ره) برگزار مي‌شود.
دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی، افزود: برگزاری جلسات تفسیر و تدبر در قرآن کریم، اجراي برنامه با عنوان «نجواي عارفانه» بيش از 100 جلسه قرائت زيارت امين الله، قرائت زیارت اربعین، زیارت ائمه بقیع(ع) و زیارت پیامبر اکرم(ص) از جمله برنامه‌های معاونت فرهنگی خواهد بود.

 ويژه برنامه سالروز شهادت امام رضا(ع)
دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: برنامه‌ خطبه‌خواني شب شهادت امام رضا(ع) نيز جمعه بیستم آذر در رواق دارالحکمه و صحن انقلاب از ساعت 18 برگزار می‌شود.
وي بيان كرد: ويژه برنامه روز شهادت امام رضا(ع) نيز پس از نماز صبح به صورت يكسره آغاز خواهد شد و سخنرانی، قرائت زيارت امین‌الله و مرثیه‌سرایی بخشي از برنامه‌هاي اين مراسم خواهد بود.
حسيني، با اشاره به ويژه برنامه شام غريبان حضرت رضا(ع) تصريح كرد: اين مراسم مانند سال‌هاي گذشته پس از اقامه نماز مغرب و عشا با حركت كاروان خدام از محل سازمان مركزي آستان قدس رضوي آغاز می‌شود و حاضران در صحن جمهوري اسلامي حرم مطهر رضوي اجتماع و به مرثيه سرايي و عزاداري خواهند پرداخت.

 اجتماع عظيم رضويون
حسيني گفت: در روزهای 28 و 30 صفر پس از اقامه نماز ظهر و عصر، صحن جامع رضوي ميزبان اجتماع عظيم عزاداران رضوي خواهد بود كه مراسم ويژه اي با حضور مداحان و ذاكران مطرح همچون میثم مطیعی و حاج احمد واعظ برپا خواهد شد.
دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به ارایه خدمات به کاروان‌های زیارتی رضوی ابراز داشت: در اين ايام بيش از دو هزار هیأت مذهبي به حرم مشرف مي‌شوند كه با نظم و ترتيب خاصي در اماكن متبركه حرم مطهر رضوي به عزاداري خواهند پرداخت.
حسيني با بيان اينكه در ايام پاياني ماه صفر براي زائراني كه به صورت پياده به مشهد مقدس و حرم مطهر رضوی مشرف مي‌شوند، تدابير ويژه اي انديشيده‌ايم، اذعان كرد: خدمات‌دهی به اين کاروان‌های پیاده در 28 ایستگاه درون و برون‌شهری (10 ایستگاه برون‌شهری و 18 ایستگاه درون‌شهری) انجام خواهد شد كه خدماتی مانند اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مداحی، حلقه معرفت، تصحیح نماز و ... ارایه می‌شود.

 زائران غيرايراني
حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: زائران غیرایرانی نیز در دهه پایانی صفر میهمان حرم امام رضا(ع) خواهند بود که معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی برای این گروه از زائران برنامه‌های ویژه ای تدارک دیده است.
وي بيان كرد: زائران اردو زبان با حضور در رواق‌هاي كوثر و شيخ حرعاملي و زائران آذري زبان با حضور در رواق غدير می توانند از برنامه‌هاي اين ايام بهره‌مند شوند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.