زاهدان – صادق کیخا: کمبود گاز مایع در شهرهای سیستان و بلوچستان بخصوص زاهدان مردم را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است.

بازار سیاه فروش گازمایع در زاهدان داغ‌تر می‌شود

 به گزارش خبرنگار ما، بسیاری از مردم شهرهای سیستان و بلوچستان در فصل سرما، مقابل شرکت‌های سیلندر پرکنی حضور می‌یابند تا بتوانند از خدمات این مراکز توزیع گاز مایع استفاده کنند. بر اساس این گزارش، قرار بود در ماه‌های اخیر ایستگاه تخلیه مواد سوختی و اجرای خط لوله انتقال گاز از عسلویه به این استان انجام شود، اما باز هم مردم استان شاهد بدقولی مسؤولان و حرکت خودروهای حامل گاز مایع در سطح شهرها هستند.

مردم می‌گویند، تأمین گاز مایع همچنان یکی از مشکلات اساسی آنان است، اما مسؤولان مربوط می‌گویند هیچ مشکلی نیست!.

یکی از شهروندان زاهدانی در این زمینه به خبرنگار ما گفت: فرا رسیدن فصل سرما مصرف گاز را در این شهر افزایش داده و برای تأمین گاز با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم.

ناصر زینالی افزود: با وجود داشتن اشتراک، هر روز چند نوبت با یک شرکت توزیع کننده گاز مایع تماس می‌گیرم، اما یا همیشه تلفنشان مشغول است یا پاسخ نمی‌دهند.

وی با اشاره به مشکل حمل سیلندرهای سنگین گاز و خطرناک بودن آن‌ها، گفت: بناچار باید یک سیلندر گاز مایع را از بازار آزاد با سه برابر قیمت تهیه کرد و جای سؤال است که این همه سیلندر گاز مایع در بازار آزاد از کجا می‌آید؟.

وی افزود: نبود نظارت  موجب شده برخی خودروهای حامل گاز، سیلندرها را با قیمت بالاتری به دکه ها یا دستفروشان عرضه و شبکه توزیع را با مشکل روبه‌رو کنند. یکی دیگر از شهروندان زاهدانی هم در این خصوص گفت: صف‌های طولانی برای دریافت گاز مایع، امان مردم را بریده است و برخی مواقع ساعت ها وقت صرف حضور در صف‌های طولانی گاز می‌شود.

کریم ریگی همچنین خواستار برخورد با اصناف و دکه‌هایی که اقدام به فروش سیلندر گاز می‌کنند شد و افزود: جای خالی دستگاه‌های نظارتی  در این خصوص کاملا احساس می‌شود.

وی افزود: وقت آن است که پس از سال‌ها مشکلات مردم محروم استان برای تأمین گاز، این معضل به صورت جدی پیگیری و برطرف شود.

وی اظهار داشت: با پیوستن خط آهن کرمان- زاهدان مسؤولان گفتند از این پس گاز مایع از طریق خطوط ریلی تأمین می‌شود و مشکلی نخواهیم داشت، اما این خطوط هم مشکلی از مردم برطرف نکرد.

به گزارش خبرنگار ما، هم اکنون قیمت هر سیلندر ۱۱ کیلویی گاز در زاهدان 59 هزار ریال نرخ گذاری شده (بدون احتساب نرخ کپسول) اما دلالان این سیلندرها را به دلیل  کمبود، به قیمت 150هزار ریال می‌فروشند و هیچ برخوردی نیز از جانب دستگاه‌های مربوط با این مسأله صورت نمی‌گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.