پروین محمدی: قدس ویژه خراسان - کارگاه آموزشی آلودگی هوا از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

 آلودگی هوا ؛ وضعیت مشهد بحرانی است

 

معاون بهداشتی دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: این کارگاه با هدف توانمندسازی و ارتقای کیفیت خدمات و تکالیف وزارت بهداشت در برنامه مدیریت بهداشت هوا و اثر آن بر سلامت، طی دو روز با حضور کارشناسان و مسؤولان حوزه بهداشت برگزار شد.

دکتر حمیدرضا بهرامی افزود: شرکت کنندگان در این کارگاه با علل افزایش میزان آلودگی هوای مشهد، همچنین راهکارهای مقابله با این معضل بهداشتی آشنا شدند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاخص‌های آلودگی هوا با وجود یازده ایستگاه سنجش هوا در مشهد مشخص می‌شود که با اعلام فقط 43 روز هوای پاک در سال 93 وضعیت بحرانی شهر مشهد را نشان می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه در پاسخ به پرسشی درباره راهکار مناسب برای مقابله با آلودگی هوا تصریح کرد: اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر، ایجاد سایت‌های دوچرخه و تشویق مردم به استفاده از این وسیله نقلیه سالم، بهبود حمل و نقل شهری، توزیع بنزین یورو چهار، ایجاد مرکز پالایش آلاینده‌های زیست محیطی در شهرداری و تشکیل کارگروه تخصصی هوا به صورت ماهانه از جمله فعالیت‌هایی است که توسط سایر بخش‌ها و ارگان‌های شهرستان مشهد در حال اجراست و باید استمرار داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: پایش و پروفایل ملی آلاینده‌ها و همچنین ارایه خلاصه‌ای از گزارش ملی کمی سازی آلودگی هوا در شهرها و معرفی پرتال مرکز سلامت و محیط کار مباحثی بود که در این کارگاه دو روزه مطرح شد.

دکتر بهرامی تصریح کرد: بهتر است شهروندان به منظور جلوگیری از مشکلات قلبی عروقی، تنفسی و عصبی، بخصوص در سالمندان و کودکان از ترددهای غیرضروری در شهر خودداری کنند.

گفتنی است روز گذشته شاخص آلایندگی هوا در مشهد ناسالم گزارش شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.